Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

 

Topic Of The Week

Chinese New Year!

Chinese New Year is here! Share with us your celebration and tag 'cny' to get featured!

Responses:

 

Fresh Pings

Demi Boyband

GRB Tool adalah salah satu boyband yang naik daun saat ini. Bahkan aku salah satu penggemarnya. Aku adalah seorang cowok. Tapi kenapa aku menyukai mereka? Apa aku seorang gei? H*mo? Penyuka sesama? What?!! BUKAN..! Namaku adalah Rendi dan aku adalah cowok normal. Aku menyukainya karena...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
57 minutes ago.

 

Ramai kecam Adun Pas gara-gara muncul jadi Dewa Kekayaan

Sambutan perayaan Tahun Baru Cina tahun ini menyaksikan aksi menjolok mata Setiausaha Perhubungan Pas Negeri Selangor, Mohd Khairuddin Othman berpakaian dipercayai dewa menerima kecaman banyak pihak apabila beberapa fotonya tersebar di media sosial. Rata-rata penganut beragama Islam menganggap tindakan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog penburukonline penburukonline via pen buruk online ™
2 hours and 13 minutes ago.

 

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog azmiramin azmiramin via Music Speaks Louder Than Words
2 hours and 23 minutes ago.

 

Jangan Percayai Informasi!

Alkisah, ada sebuah perlombaan di sebuah desa. Lomba khas 17 Agustusan itu salah satunya adalah panjat pinang. Tapi, ada yang istimewa sore itu. Pinangnya kali ini diolesi cairan yang sangat sangat licin, yang katanya, tak mungkin dipanjat. Karena itu, hadiah yang diberikan terhitung besar. Uang jutaan!

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
3 hours and 12 minutes ago.

 

Membangun Integritas

Di sekolah kehidupan saya belajar bahwa setiap orang perlu membangun integritas dirinya, agar ia dimungkinkan membangun integritas kelompok dan organisasi di mana ia berada, yang pada gilirannya dapat pula menyumbang kearah pembentukan integritas masyarakat bangsa. Caranya adalah dengan: pertama,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
4 hours and 10 minutes ago.

 

Anda Ingin Jadi Dewa? Belajarlah Bahasa Mandarin!

Oleh: Grace Suryani Belajar bahasa mandarin?? Ogah ah. Itu mah susah banget. Bahasa Dewa itu mah.” Demikian biasanya keluh dan curhatan banyak orang. Banyak orang yang frustrasi dengan pelafalan, nada maupun hanzi (aksara china) yang njelimet¸ sehingga mereka mengatakan bahasa Mandarin = bahasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
4 hours and 43 minutes ago.

 

6 Wanita Yang Tak Boleh Dijadikan Isteri

Ada begitu banyak wanita di dunia ini. Rasullulah SAW sudah memberikan arahan kepada kita bagaimana harus memilih wanita yang boleh didekati dan dijadikan pendamping. Namun, selain itu, ternyata ada juga wanita dengan kriteria yang tak boleh didekati dan bahkan dijadikan isteri. Siapa saja mereka?Berikut...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
6 hours ago.

 

10 Jenama Laptop Terbaik Tahun 2015

"Apakah jenama laptop yang terbaik, laptop paling bagus?", soalan yang sering terlintas setiap kali ingin membeli laptop baru.Berikut ialahcarta jenama laptop terbaikdari tahun 2011 hingga tahun 2015 yang telah dinilai antara beberapa pengeluar laptop terbesar di dunia.Kriteria penilaian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
6 hours and 20 minutes ago.

 

10 Universiti Terbaik di Asia Tenggara Tahun 2015

Lima buah Universiti di Malaysia telah tersenarai di dalam10 universiti terbaik di Asia Tenggarabagi tahun 2015.Universiti Malaya (UM)mendahului lain-lain universiti di Malaysia dengan mendapat markah ketiga tertinggi di Asia Tenggara.Turut tersenarai dalam 10 universiti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
7 hours and 7 minutes ago.

 

Belajar dari sebuah Kepompong

Hidup memanglah penuh dengan perjuangan. Jika anda ingin berhasil dan menjadi manusia sukses maka anda pun harus melalui sebuah proses yang terkadang menyakitkan jika dirasakan. Janganlah menjadi seperti anak manja yang selalu ingin dibantu dan dilayani oleh orang tua kita. Karena hal itu sangatlah tidak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
7 hours and 43 minutes ago.

 

Pernikahan Shaheizy Sam Syatilla Melvin

Assalammualaikum..Nampaknya Shaheizy Sam kini sah suami orang dah hehehe, Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin telah selamat bernikah pada 8 Feb. Majlis Pernikahan berlangsung di Nibong Tebal Pulau Pinang. Hashtag #samtilla juga trending di Twitter. Sam juga pura-pura pengsan untuk suprisekan Syatilla sempena...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog missbanu missbanu via Miss BaNu StoRy
8 hours and 40 minutes ago.

 

[Music Monday CNY Edisyun]: That Shaolin Soccer Song...

When Stephen Chow's Shaolin Soccer became a hit, I recall that it somehow became a staple in Chinese New Year programming on TV for few years. Not this year though as I'm watching the first of From Vegas To Macau (what a timing since the third installement has just hit cinema) on 8TV as I'm typing this...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog chapree chapree via ::: ChiefChapree.NET :::
9 hours and 56 minutes ago.

 

Viral Kisah bekas kakitangan MAS jadi pemandu teksi

Pinturezeki itu sentiasa terbuka bagi hamba-hambanya yang tidak kenal erti penat lelah, walaupun satu pintunya tertutup namun masih ada pintu-pintunya yang terbentang luas asalkan seseorang itu bersungguh untuk melakukannya.Itulah yang dilakukan oleh seorang bekas kakitangan Malaysia Airlines (MAS)...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
10 hours and 7 minutes ago.

 

Tips Cara Menjadikan Bateri iPhone Tahan Lebih Lama

Sistemoperasi terbaharu Apple, iOS 9 telah membuatpenambahbaikan mutu bateri supaya ia bertahan lebih lama, seperti yangdilancarkan pada 16 September 2015. Bagaimanapunselain menerusipenambahbaikan sistem, sebenarnya terdapat beberapa cara untuk memanjangkan tempoh kuasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
10 hours and 34 minutes ago.

 

Panjat Bukit Broga Semasa Cuti Perayaan Cina 2016

Sempena Hari Raya Cina 2016, saya dan anak lelaki pi terjah di Bukit Broga. Kami sampai kat sini dah lebih kurang pukul 5.30 petang. Ni antara minuman dan makanan yang dibawa naik ke Bukit Broga. Air mesti ada dan juga coklat. Ada lagi air satu botol dan biskut sikit. Memang curam juga di sesetengah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog sharinginfoz sharinginfoz via Sharing is Power
10 hours and 42 minutes ago.

 

Jurnal Sang Celaru - Nota 340

6 September 2015Aku memilih pergi,Namun kamu masih di hati,Aku buntu,Aku sangka ianyatelah berakhir...- 10.07 p.m -

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog azmiramin azmiramin via Hidup Seorang Aku
11 hours and 5 minutes ago.

 

Syatilla Melvin sah jadi isteri kepada Shaheizy Sam

Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Paling Popular BH (ABPBH) 2010, 2012, dan 2014, Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin sah bergelar suami isteri pada jam 9 malam tadi di kediaman keluarga Syatilla di Jawi, di sini.Dengan sekali lafaz, Shaheizy, 34, sah menjadi suami kepada Syatilla, 25, sambil disaksikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
11 hours and 17 minutes ago.

 

GAMBAR PERNIKAHAN SHAHEIZY SAM SYATILLA MELVIN

GAMBAR PERNIKAHAN SHAHEIZY SAM SYATILLA MELVIN. Almaklum la orang tengah mood cuti maka blog puaka jadi blog retis sekejab. Nak tulis cerita seram time orang tengah bercuti memang tak ada sapa nak hadap sangat. Orang yang bercuti tak kemana mana macam aku ni je masih hadap blog. Nak buat macam mana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
11 hours and 25 minutes ago.

 

Bangunan gempa bumi di Taiwan runtuh sebab guna tin

Polis Taiwan membuka kertas siasatan selepas tin-tin minyak dan cat ditemui sebalik dinding bangunan yang runtuh akibat sebuah gempa bumi di Tainan, Sabtu lalu.Menurut Dailymail, kerajaan bagaimanapun menafikan sebarang tuduhan dan mendakwa pembinaan bangunan tersebut mendapat permit secara sah.Sabtu lalu,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
11 hours and 45 minutes ago.

 

10 FACEBOOK PAGE PALING POPULAR DI MALAYSIA

Facebook adalah medium perhubungan yang amat popular.Selain itu ia juga tempat untuk kita mendapat informasi dan tempat untuk memasarkan atau mencari produk yang diingini. Tetapi dalam kita cuba menjalin hubungan, berkongsi maklumat atau berjual beli, pasti kita tidak lepas dari mengikuti halaman yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
11 hours and 50 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »