Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

Recent Referrers

 

Topic Of The Week

Ramadan

It's the middle of Ramadan. Blog about this holy month and tag 'Ramadan' to be featured here!

Responses:

 

Fresh Pings

PLUS tawar rebat tol 50 peratus sempena Aidilfitri

Tawaran yang bermula 13 Julai ini adalah antara usaha PLUS untuk menggalakkan orang ramai merancang jadual perjalanan mereka lebih awal seterusnya mengelak kesesakan di lebuhraya.SUBANG JAYA: PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menawarkan rebat tol sehingga 50 peratus kepada pengguna Lebuhraya Utara-Selatan yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog floyd floyd via BW NewsWire
16 minutes ago.

 

Best Hairstyles for Frizzy Hair

Best Hairstyles for Frizzy Hair For us girls with curly or frizzy hair, getting around all those locks can pose as a bit of a challenge. However, great news about our hairtype is that even when we don’t have a hairdo, we still have those gorgeous locks to play with and count on for a voluptuous feel. The...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog vuong184 vuong184 via Fashion trends
52 minutes ago.

 

Jom Beramal Bersama Amal Till Jannah

saniyunus.com saniyunus.com - Info Bisnes Online Seperti yang diceritakan dalam entri  Mega Ramadhan ATJ Giveaway yang lepas. Amal till jannah/ ATJ ditubuhkan untuk membantu anak2 yatim,tahfiz, rumah org tua,fakir miskin, pesakit kronik,gelandangan, asnaf serta golongan yang kurang bernasib. Dibulan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Sunnyxmate Sunnyxmate via saniyunus.com
56 minutes ago.

 

Kementerian Malaysia dan Hacking Team Da Vinci

Benarkah Malaysia Pelanggan Perisian Pengintip Spyware Hacking Team. Jika benar, adakah ia satu kesalahan. Walaupun Kerajaan amalkan pendekatan Mesra Rakyat dan dipercayai oleh rakyat, namun bukan kesalahan besar jika kerajaan merasa curiga dan tidak percaya kepada rakyatnya sendiri. Ia mungkin satu langkah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog leobellicose leobellicose via Memoir of Insani
1 hour and 36 minutes ago.

 

Empire Damansara SOHO 2 @ Damansara Perdana (Type A)

Property: Empire Damansara SOHO 2 (Type A)Type: SOHO Location: Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Developer: Mammoth Empire Group Floor plan: Good in Feng Shui: All the W.C. are not conflicting with the unit's direction. The rooms size are appropriate, provided the Bedroom is slightly...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ppfoong ppfoong via Floor Plan Feng Shui 平面图の风水
2 hours and 10 minutes ago.

 

Posisi Mana Yang Akan MATI Dulu?

Assalammualaikum Hai .. Ehehe.. Merujuk kepada gambar kat atas, kalo hampa tera, sapa yg mati dulu? A? B? C? D? E? Malas nk cari jawapan? hehe.. jawapan ade kat bawah.. scroll ... * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog shiemao shiemao via ♥Cintai Aku Seadanya♥
2 hours and 11 minutes ago.

 

Tips bayar hutang kad kredit cara orang tak ada duit

Apa yang anda bakal baca menerusi entri ini ialah cara dan teknik yang saya sendiri gunakan untuk bayar hutang kad kredit. Saya namakan teknik ini sebagai Teknik selesaikan hutang kad kredit cara orang sengkek. In Shaa Allah, saya akan cuba dengan sedaya upaya saya untuk konsisten dan terus...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog sabreehussin sabreehussin via Blog Sabree Hussin
2 hours and 18 minutes ago.

 

Kadar Harga Zakat Fitrah 2015 1436H Seluruh Negeri Malaysia

ZAKAT MENYUCIKAN HARTAJADUAL KADAR HARGA ZAKAT FITRAH 2015 1436H SELURUH NEGERI MALAYSIASelamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua pembaca blog Kafe Que. Dugaan paling besar sepanjang bulan puasa kali ini adalah pertindihan dengan Kejohanan Copa America 2015 yang baru saja berakhir. Tidak dinafikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog qronaldo7 qronaldo7 via Kafe Que vs Mamak Stall
2 hours and 19 minutes ago.

 

Satu Jam Bersama al-Quran #MalaysiaNgaji

  Satu Jam Bersama al-Quran #MalaysiaNgaji Nikmatnya Ngaji dan Tadabur al-Quran 1 Jam bersama al-Quran, serentak di setiap jengkal bumi Malaysia #MalaysiaNgaji TEMUJANJI KITA: Tarikh : Sabtu, 11 Julai 2015 bersamaan 24 Ramadhan 1436H Jam : 12.00 tengah hari hingga 1.00 petang Lokasi : Tempat masing-masing...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog princeduyong princeduyong via Cikgu Azli
2 hours and 45 minutes ago.

 

Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar

Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar. Menjelang penghujung ramadhan iaitu 10 malam terakhir pasti ramai yang menanti kehadiran satu malam yang dinantikan iaitu malam lailatul qadar. Tidak wujud tetapan bila malam itu akan tiba. Rasulullah SAW tidak menetapkan malam itu pada malam ke-27, 29, atau 25. Namun ia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via MySensasi
2 hours and 48 minutes ago.

 

Idea PP Sains : Penyulingan Berperingkat Petroleum

Idea kreatif Sains ini dikongsikan oleh Cikgu Zaiton Mat. Eksperimen ini adalah bagi topik tingkatan 3, dengan tajuk Penyulingan berperingkat bagi petroleum. Saya berani katakan tak ramai cikgu yang berpengalaman membuat eksperimen ini bersama pelajar. Bukan kerana tak cukup ilmu, tapi mungkin kerana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog miecaprio miecaprio via CiKGUHAiLMi
2 hours and 48 minutes ago.

 

Perception

I spend a great deal of time creating and curating content for my blog and social media channels, and many of my updates are timed accordingly. It is rare that I would post a photo online immediately, without considering the impact or consequences of what I put out there. I write and prepare my blog...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Bangsarbabe Bangsarbabe via Bangsar Babe
2 hours and 55 minutes ago.

 

Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan

Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan. Ini adalah kisah yang semua rakyat di Malaysia sedang mengikutinya. Enam akaun bank pihak yang dipercayai terlibat dengan dakwaan penyaluran sejumlah besar dana ke akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog princeduyong princeduyong via Cikgu Azli
3 hours and 8 minutes ago.

 

Panggilan Telefon dari Ibu di Kampung

Kejadian berlaku kira-kira seminggu yang lalu.Lebih kurang jam 10 pagi. Sedang aku asyik menghadap komputer untuk menyiapkan kerja-kerja rutin harian, handphone blackberry curve 8520 aku berdering. Terpapar nama ibu di skrin handphone. Ah sudah.. kenapa pulak mak telefon. Jarang sekali mak telefon aku,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog jambubatu jambubatu via jambu batu blog
3 hours and 23 minutes ago.

 

Keputusan Liga Perdana 7 Julai 2015

Keputusan Liga Perdana 7 Julai 2015. Enam perlawanan lagi akan berlangsung pada 7.7.2015. Hari ini merupakan perlawanan terakhir sebelum liga berehat dua minggu sempena aidilfitri. Persaingan Liga Perdana pasti tertumpu kepada pasukan T-Team, Kedah dan Pulau Pinang. Perlawanan T-Team vs Kedah pasti menjadi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via MySensasi
3 hours and 24 minutes ago.

 

Pelajaran bahasa pada anak-anak.

Pelajaran bahasa pada anak-anak|Kepada semua ibubapa, silalah ajar anak-anak anda cara berbahasa yang betul. Anak-anak kecil ini tidak tahu apakah yang betul dan apakah yang salah ketika berbahasa. Mungkin ada ibubapa yang kerap menggunakan perkataan tidak elok dan ianya menjadi ikutan pada anak-anak.Ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via ceritaejoy
3 hours and 32 minutes ago.

 

Maher Zain Rakam Lagu Untuk McDonalds

Saban tahun penyanyi popular yang berasal dari Sweden, Maher Zain, tidak pernah gagal dalam memberikan kejutan buat para peminatnya di seluruh dunia. Bermula dengan kehadiran single Ramadan yang diterbitkan dalam pelbagai bahasa pada tahun 2013, tahun 2014 pula menyaksikan kejutan yang baru apabila Maher...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog esafaree esafaree via Munsyeed Dot Com 2010-2015
3 hours and 32 minutes ago.

 

SAAT-SAAT MENANTI KELAHIRAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera.Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.Walaupun sudah nak masuk anak yang ketiga, aku masih lagi teruja nak menimang cahaya mata seorang lagi. Sekarang ni isteri sudah sarat, dan boleh bersalin...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog fairusmamat fairusmamat via fairus.com
3 hours and 41 minutes ago.

 

BAZAR RAMADAN

Salam...Sampai setakat sekarang aku belum lagi jejak kaki ke mana-mana bazar ramadan untuk tahun nih.Dengan berbaki puasa ada dalam 10 hari lagi...rasanya memang tak singgah terus lah kut.Bukan apa tiap hari aku lalu ulang alik tepi bazar ramadhan Bayan Baru (belakang Masjid),aku tengok macam dah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog abahhfiy abahhfiy via BELOQ USEZ
3 hours and 47 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »