Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

 

Topic Of The Week

Chinese New Year!

Chinese New Year is here! Share with us your celebration and tag 'cny' to get featured!

Responses:

 

Fresh Pings

Huawei Berjaya Jual 100 Juta Telefon Pintar Pada 2015

Tahun lepas telah menyaksikan pihak Huawei hadir dengan rekaan peranti yang diminati ramai melalui Mate S, P8, Huawei Watch, mahupun Nexus 6P.Berkongsi mengenai pencapaian mereka sepanjang tahun 2015 , Huawei mengatakan mereka telah menjual lebih daripada 100 juta telefon pintar sepanjang tahun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
1 hour and 26 minutes ago.

 

Azlina klon ikon Ziana Zain juara Seiras Seirama 2016

Siapa juara Seiras Seirama final Musim Pertama malam ini? Telah pun terjawab... di mana Azlina Aziz yang berusia 26 tahun, ikon Ziana Zain telah menjuarai Program Seiras Seirama.Menerusi peringkat akhir program ini, Azlina membawakan dua buah lagu yang berjudul Tiada Kepastian dan Sangkar Cinta di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
2 hours and 40 minutes ago.

 

KISAH BEKAS PILOT MAS KINI JADI PEMANDU TEKSI JADI VIRAL, SALUTE !

UMUM mengetahui demi menyelamatkan syarikat penerbangan negara Malaysia Airlines, terdapat kakitangannya yang terpaksa digugurkan. Meskipun mendapat saguhati dan program sokongan untuk membantu mereka yang terlibat mencari peluang rezeki lain, pastinya tak mudah mendapat peluang kerja dalam keadaan ekonomi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
3 hours and 6 minutes ago.

 

Kamera Nipis Seperti Kertas Yang Pertama Di Dunia

10 tahun lalu, kamera analog merupakan kamera utama menerajui teknologi di dalam pengambilan gambar di mana pada kini telah digantikan dengan kamera digital (DSLR).Ini mengakibatkan syarikat pengeluar filem seperti Kodak mengalami kerugian dan menghentikan penjualan filem tradisional.Terdapat ribuan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
3 hours and 22 minutes ago.

 

HARGA MINYAK NAIK JERIT MARAH, TAPI BILA MINYAK TURUN, SENYAP SAJA !

Alhamdulillah! Harga minyak di petrol pam sudah turun banyak sekali dari bulan Disember tahun lepas. malah harga petrol sekarang ni dah sama dengan harga tahun 2007! Banyak turun tu beb, so aku nak mintak peniaga semua yang menaikkan harga barang keperluan harian dengan alasan minyak naik dulu, supaya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
3 hours and 35 minutes ago.

 

Senarai Perpindahan Pemain Liga Malaysia 2016

Senarai Perpindahan Pemain Liga Malaysia 2016. Perpindahan pemain Liga Malaysia 2016 akan dibuka dua kali pada musim ini.Tempoh pendaftaran perpindahan pertama pemain Liga Malaysia 2016 adalah pada23 November 2015 sehingga 14 Februari 2016.Pendaftaran pemain kedua akan dibuka semula pada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
3 hours and 49 minutes ago.

 

LUAHAN SEMPOI ANAK MUKHRIZ MAHATHIR

Anak kepada bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Meera Alyanna Mukhriz atau Ally, meluahkan ucapan penghargaannya buat seluruh rakyat negeri Kedah kerana memberikan peluang untuk bapanya mencurahkan bakti buat negeri itu.Dalam status yang dimuat naik ke akaun Instagram semalam, Ally...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
3 hours and 52 minutes ago.

 

Kenapa Semakin Tinggi Kedudukan, Udara Semakin Sejuk

Jawapan kepada pertanyaan ini ialah ‘Tekanan Udara’. Apa sebenarnya tekanan udara?Udara mempunyai jisim dan berupaya menekan udara di bawahnya. Justeru, akibat lokasinya yang lebih rendah udara memiliki kepadatan molekul yang lebih tinggi. Untuk pengetahuan, molekul udara di dataran rendah menjadi lebih...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
4 hours and 11 minutes ago.

 

Kenapa Sesetengah Cili Memiliki Rasa Sangat Pedas

Tidak semua jenis cili memiliki kepedasan yang sama. Ada cili yang lansung tidak mempunyai rasa pedas dan ada sesetengah jenis cili tahap kepedasannya sangat kuat sehingga seolah-olah ‘membakar’ lidah.SebuahvideodariAmerican Chemical Societymemberi penjelasan mengapa cili memiliki rasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
4 hours and 38 minutes ago.

 

Khasiat Detox Bendi

Bendi yang dipercayai berasal dari Afrika Utara ialah sejenis tanaman sayuran buah yang berlendir. Ia mudah di tanam dan kurang diserang penyakit dan perosak. Buah dan bahagian-bahagian lain tanaman... [[ This is a content summary only. Visit my website for full links, other content, and more! ]]

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog donlot donlot via Download Free
4 hours and 55 minutes ago.

 

Bahayanya Wabak Kencing Tikus

LEPTOSPIROSISatau jangkitan yang dibawa haiwan, termasuk daripada keluarga tikus dikategorikan sebagai jarang berlaku biarpun ia sebenarnya bukanlah asing kepada penduduk negara ini.Ia turut dikenali dengan pelbagai nama sepertiPenyakit Weil, Demam Icterohemorrhage, Penyakit Swineherd's, Demam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
5 hours and a minute ago.

 

Juara Seiras Seirama Azlin Dan Ikon Ziana Zain

Bakat mencari penyanyi amatur yang seiras dengan ikon pilihan mereka telah sampai ke kemuncaknya. Seiras Seirama Akhir telah berlansung secara langsung di studio Astro Bukit Jalil pada malam tadi. Menyaksikan 7 ikon dan 7 perserta yang hampir2 menyamai mereka berentap di peringkat akhir.7 Ikon tersebut...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mahamahu mahamahu via Dunia Penuh Gosip
5 hours and 10 minutes ago.

 

Kenapa Tikus Sering dijadikan Haiwan Ujikaji di Makmal

Tikus mepunyai peranan penting sebagai haiwan ujikaji di makmal. Dari ujikaji ubatan penawar kanser hinggalah kepada ujian makanan tambahan, tikus sangat berpotensi menjadi bahan kajian dalam menemukan ubatan atau kaedah baru dalam dunia perubatan.Mengapa tikus?Artikel di bawah cuba menjawab persoalan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
5 hours and 16 minutes ago.

 

Apa itu Sinaran Radiasi ?

Sinaran (atau radiasi) adalah perkataan umum yang menggambarkan pancaran dan transmisi tenaga yang melalui ruang dalam bentuk gelombang, atau zarah. Terdapat dua jenis sinaran iaitu sinaran mengion dan sinaran tidak mengion. Sinaran mengion menyebabkan pengionan apabila sinaran berinteraksi dengan jirim.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
5 hours and 40 minutes ago.

 

Our 2016 CNY Reunion Dinner

Hello everybody! How did you spend CNY eve this year? As usual, we would head back to my grandparents place for the reunion dinner... look at the reunion feast that we had! Yum :)As we come from a Hokkien family, the must have dish is pork trotters with sea cucumber... I love this! We also had a fish maw...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog babysumo babysumo via GoodyFoodies
5 hours and 55 minutes ago.

 

10 TIPS MUDAH UNTUK MENJADI ORANG KAYA

Nak merasa jadi orang kaya ? Boleh try amalkan tips simple kat bawah ni : 1. Lepas makan kat restoran / gerai makan, tinggalkan shj duit balance yg seringgit dua/sen tu sebagai tips kpd mereka yg serve kita. Tak luak pon duit kat dalam poket. Jutawan pun belum tentu boleh buat. 2. Time isi minyak kereta,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
6 hours and 2 minutes ago.

 

DUIT SYILING 50 SEN MALAYSIA TERMAHAL

Tiada siapa menyangka bahawa yang duit syiling Malaysia sebenarnya mahal. Sering kali kita dengar dari kecil hingga besar pasal kehebatan duit 10 sen keluaran 1971 di mana harganya boleh mencecah hingga ribuan ringgit. Tetapi tahukah anda bahawa sebenarnya ada lagi duit syiling yang paling mahal di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
6 hours and 34 minutes ago.

 

Tiga artis dapat gelaran datuk dari Sultan Pahang

Tiga penggiat seni tanah air hari ini menerima Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk bersempena ulang tahun ke-85 keputeraan Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah yang disambut pada 24 Oktober tahun lepas, di Istana Abu Bakar di sini.Mereka ialah Presiden Eksekutif Kumpulan KRU Norman...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
6 hours and 36 minutes ago.

 

Jom Lihat Foto Candid Comel Dan Menarik Majlis Bertunang Dan MALAM Berinai SAm Tilla.

LIVE UPDATE ! Majlis Bertunang Dan MALAM Berinai SAm Tilla.:

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog kaksyah kaksyah via Cerita Malay World
6 hours and 43 minutes ago.

 

PENDERMA ADALAH PUTERA ALMARHUM RAJA ABDULLAH - LAGI KENYATAAN BODOH PEGUAM NEGARA

Seorang putera kepada Almarhum Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud adalah individu yang menderma RM2.6 bilion kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, demikian menurut Peguam Negara, Tan Sri Mohamad Apandi Ali. Bagaimanapun, beliau enggan memberikan identiti penderma tersebut. Raja Abdullah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
6 hours and 50 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »