Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

 

Topic Of The Week

Chinese New Year!

Chinese New Year is here! Share with us your celebration and tag 'cny' to get featured!

Responses:

 

Fresh Pings

Membangun Integritas

Di sekolah kehidupan saya belajar bahwa setiap orang perlu membangun integritas dirinya, agar ia dimungkinkan membangun integritas kelompok dan organisasi di mana ia berada, yang pada gilirannya dapat pula menyumbang kearah pembentukan integritas masyarakat bangsa. Caranya adalah dengan: pertama,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
1 hour and 52 minutes ago.

 

Anda Ingin Jadi Dewa? Belajarlah Bahasa Mandarin!

Oleh: Grace Suryani Belajar bahasa mandarin?? Ogah ah. Itu mah susah banget. Bahasa Dewa itu mah.” Demikian biasanya keluh dan curhatan banyak orang. Banyak orang yang frustrasi dengan pelafalan, nada maupun hanzi (aksara china) yang njelimet¸ sehingga mereka mengatakan bahasa Mandarin = bahasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
2 hours and 25 minutes ago.

 

6 Wanita Yang Tak Boleh Dijadikan Isteri

Ada begitu banyak wanita di dunia ini. Rasullulah SAW sudah memberikan arahan kepada kita bagaimana harus memilih wanita yang boleh didekati dan dijadikan pendamping. Namun, selain itu, ternyata ada juga wanita dengan kriteria yang tak boleh didekati dan bahkan dijadikan isteri. Siapa saja mereka?Berikut...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
3 hours and 41 minutes ago.

 

10 Jenama Laptop Terbaik Tahun 2015

"Apakah jenama laptop yang terbaik, laptop paling bagus?", soalan yang sering terlintas setiap kali ingin membeli laptop baru.Berikut ialahcarta jenama laptop terbaikdari tahun 2011 hingga tahun 2015 yang telah dinilai antara beberapa pengeluar laptop terbesar di dunia.Kriteria penilaian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
4 hours and 2 minutes ago.

 

10 Universiti Terbaik di Asia Tenggara Tahun 2015

Lima buah Universiti di Malaysia telah tersenarai di dalam10 universiti terbaik di Asia Tenggarabagi tahun 2015.Universiti Malaya (UM)mendahului lain-lain universiti di Malaysia dengan mendapat markah ketiga tertinggi di Asia Tenggara.Turut tersenarai dalam 10 universiti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
4 hours and 49 minutes ago.

 

Belajar dari sebuah Kepompong

Hidup memanglah penuh dengan perjuangan. Jika anda ingin berhasil dan menjadi manusia sukses maka anda pun harus melalui sebuah proses yang terkadang menyakitkan jika dirasakan. Janganlah menjadi seperti anak manja yang selalu ingin dibantu dan dilayani oleh orang tua kita. Karena hal itu sangatlah tidak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog bloggerborneo bloggerborneo via BloggerBorneo.Com
5 hours and 25 minutes ago.

 

Pernikahan Shaheizy Sam Syatilla Melvin

Assalammualaikum..Nampaknya Shaheizy Sam kini sah suami orang dah hehehe, Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin telah selamat bernikah pada 8 Feb. Majlis Pernikahan berlangsung di Nibong Tebal Pulau Pinang. Hashtag #samtilla juga trending di Twitter. Sam juga pura-pura pengsan untuk suprisekan Syatilla sempena...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog missbanu missbanu via Miss BaNu StoRy
6 hours and 22 minutes ago.

 

[Music Monday CNY Edisyun]: That Shaolin Soccer Song...

When Stephen Chow's Shaolin Soccer became a hit, I recall that it somehow became a staple in Chinese New Year programming on TV for few years. Not this year though as I'm watching the first of From Vegas To Macau (what a timing since the third installement has just hit cinema) on 8TV as I'm typing this...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog chapree chapree via ::: ChiefChapree.NET :::
7 hours and 38 minutes ago.

 

Viral Kisah bekas kakitangan MAS jadi pemandu teksi

Pinturezeki itu sentiasa terbuka bagi hamba-hambanya yang tidak kenal erti penat lelah, walaupun satu pintunya tertutup namun masih ada pintu-pintunya yang terbentang luas asalkan seseorang itu bersungguh untuk melakukannya.Itulah yang dilakukan oleh seorang bekas kakitangan Malaysia Airlines (MAS)...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
7 hours and 49 minutes ago.

 

Tips Cara Menjadikan Bateri iPhone Tahan Lebih Lama

Sistemoperasi terbaharu Apple, iOS 9 telah membuatpenambahbaikan mutu bateri supaya ia bertahan lebih lama, seperti yangdilancarkan pada 16 September 2015. Bagaimanapunselain menerusipenambahbaikan sistem, sebenarnya terdapat beberapa cara untuk memanjangkan tempoh kuasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
8 hours and 15 minutes ago.

 

Panjat Bukit Broga Semasa Cuti Perayaan Cina 2016

Sempena Hari Raya Cina 2016, saya dan anak lelaki pi terjah di Bukit Broga. Kami sampai kat sini dah lebih kurang pukul 5.30 petang. Ni antara minuman dan makanan yang dibawa naik ke Bukit Broga. Air mesti ada dan juga coklat. Ada lagi air satu botol dan biskut sikit. Memang curam juga di sesetengah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog sharinginfoz sharinginfoz via Sharing is Power
8 hours and 24 minutes ago.

 

Jurnal Sang Celaru - Nota 340

6 September 2015Aku memilih pergi,Namun kamu masih di hati,Aku buntu,Aku sangka ianyatelah berakhir...- 10.07 p.m -

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog azmiramin azmiramin via Hidup Seorang Aku
8 hours and 47 minutes ago.

 

Syatilla Melvin sah jadi isteri kepada Shaheizy Sam

Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Paling Popular BH (ABPBH) 2010, 2012, dan 2014, Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin sah bergelar suami isteri pada jam 9 malam tadi di kediaman keluarga Syatilla di Jawi, di sini.Dengan sekali lafaz, Shaheizy, 34, sah menjadi suami kepada Syatilla, 25, sambil disaksikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
8 hours and 59 minutes ago.

 

GAMBAR PERNIKAHAN SHAHEIZY SAM SYATILLA MELVIN

GAMBAR PERNIKAHAN SHAHEIZY SAM SYATILLA MELVIN. Almaklum la orang tengah mood cuti maka blog puaka jadi blog retis sekejab. Nak tulis cerita seram time orang tengah bercuti memang tak ada sapa nak hadap sangat. Orang yang bercuti tak kemana mana macam aku ni je masih hadap blog. Nak buat macam mana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
9 hours and 7 minutes ago.

 

Bangunan gempa bumi di Taiwan runtuh sebab guna tin

Polis Taiwan membuka kertas siasatan selepas tin-tin minyak dan cat ditemui sebalik dinding bangunan yang runtuh akibat sebuah gempa bumi di Tainan, Sabtu lalu.Menurut Dailymail, kerajaan bagaimanapun menafikan sebarang tuduhan dan mendakwa pembinaan bangunan tersebut mendapat permit secara sah.Sabtu lalu,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog LokmanAmirul LokmanAmirul via Faits du Monde
9 hours and 27 minutes ago.

 

10 FACEBOOK PAGE PALING POPULAR DI MALAYSIA

Facebook adalah medium perhubungan yang amat popular.Selain itu ia juga tempat untuk kita mendapat informasi dan tempat untuk memasarkan atau mencari produk yang diingini. Tetapi dalam kita cuba menjalin hubungan, berkongsi maklumat atau berjual beli, pasti kita tidak lepas dari mengikuti halaman yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
9 hours and 32 minutes ago.

 

Gempa Taiwan Bongkar Ada Bangunan Guna Tin Buat Dinding

Gempa Di Taiwan Bongkar Ada Bangunan Guna Tin Buat Dinding:

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog kaksyah kaksyah via Cerita Malay World
9 hours and 57 minutes ago.

 

GEMPAT BUMI TAIWAN: BANGUNAN DIPERBUAT DARI TIN KOSONG, PUNCA BANGUNAN 17 TINGKAT RUNTUH (7 GAMBAR)

TAIWAN - Pihak polis Taiwan kini sedang membuat siasatan selepas tin-tin kosong ditemui di sebalik dinding bangunan yang runtuh akibat gempa bumi di Taiwan baru-baru ini.Menerusi gambar-gambar yang dimuat naik di Dailymail, kelihatan tin-tin cat digunakan sebagai perantaraan di sebalik dinding pangsapuri...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
10 hours and 6 minutes ago.

 

DIGIGIT ULAR, LELAKI INI SEMPAT CATAT KESAKITAN YANG DIRASAI HINGGA AJALNYA DATANG

Lelaki bernama Karl P Schmidt adalah seorang herpatologis terkenal. Reputasinya terbentuk karena pengalamannya mengenali berbagai jenis ular. Saking banyaknya, sebagian besar ular diberi nama dengan akhiran Schmidt. Kejadian bermula pada September 1957, seorang karyawan dari Kebun Binatang Taman Lincoln...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog aminahsanusi89 aminahsanusi89 via Maniam
10 hours and 30 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »