Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

Recent Referrers

 

Topic Of The Week

Movie of the year!

What was the best movie that you've seen this year? Review the movie and tag your entry with 'movie' to get featured!

Responses:

 

Fresh Pings

Banjir di Pantai Timur Semakin Buruk

Banjir di Pantai Timur Semakin Buruk Banjir di Pantai Timur Semakin Buruk Banjir di Pantai Timur Semakin Buruk. Ketiga-tiga negeri di pantai timur Semenanjung mencatatkan peningkatan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan pagi ini, dengan jumlah terbesar dicatatkan di Kelantan, daripada 8,505 orang malam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog princeduyong princeduyong via Cikgu Azli
28 minutes ago.

 

James Blunt sarkastik di Twitter

Assalamualaikum hello my lover.James Blunt terkenal dengan lagunya, Goodbye My Lover Youre Beautiful.James Blunt juga terkenal dengan sikap "sarkastik" menyindir semula peminat yang "mengata" mengeji James Blunt. Bagus juga ada artis macam ni, takde lah nak jaga imej proper...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Osman Osman via iniblogke
1 hour and 2 minutes ago.

 

21 Gambar Terkini Yang Menyedihkan Banjir Di Kelantan

Sangat-sangat menguji rakyat Kelantan dan Terengganu pada bulan disember 2014 ini apabila hujan yang berterusan semenjak 2 minggu yang lalu telah menyebabkan beberapa kawasan dilanda banjir teruk sehingga menyebabkan pertambahan orang ramai ke pusat pemindahan bagi menyelamatkan diri.Diharapkan juga semua...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog feyus feyus via Kesinambungan Zaman
1 hour and 17 minutes ago.

 

Berita Baik, Mini UTC Keramat Mall Sudah Beroperasi

Ni satu berita yang mengembirakan buat Rakyat Malaysia sekitar ibu kota. Mini UTC Keramat Mall sudah beroperasi. Cuma PM belum lagi rasmikan. Ramai yang belum tau, of cos la masih tak ramai pengunjung. Mini UTC ... The post Berita Baik, Mini UTC Keramat Mall Sudah Beroperasi appeared first on Blog Cikgu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hairulamran hairulamran via Blog Cikgu Hairul
1 hour and 23 minutes ago.

 

Pencarian Wajah Aurawhite

Pencarian Wajah Aurawhite satu lagi rancangan rialiti bakal menonjolkan kelainan. Kesemua 12 peserta yang bakal dipilih akan kekal bertanding sehingga ke acara kemuncak program tersebut. Tiada penyingkiran peserta sebagai salah satu kelainan yang bakal ditonjolkan dalam Pencarian Wajah Aurawhite. Program...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via Media Infomasi Tanpa Sempadan
1 hour and 55 minutes ago.

 

It’s Not Just Any Party

Its the ship, yo! That was one of the most common lines to end Its The Ships announcement whenever the party captain, Rick James informed us of the days (Visited 45 times, 5 visits today) The post Its Not Just Any Party appeared first...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Bella Bella via ENVEEUS
1 hour and 55 minutes ago.

 

Fadhli Shas Mohon Maaf

Pemain pertahanan Malaysia Fadhli Shas mohon maaf kerana menyebabkan pasukan Thailand mendapat sepakan penalti. Mohamad Fadhli Mohd Shas memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia kerana menyebabkan sepakan penalti diberikan kepada Thailand dalam aksi final pertama Piala Suzuki AFF 2014 di Stadium...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via Media Infomasi Tanpa Sempadan
2 hours and 17 minutes ago.

 

Harga Minyak Baru Diumum 31 Disember 2014

Harga Minyak Baru Diumum 31 Disember 2014. Kerajaan akan mengumumkan harga minyak baru bagi Diesel, RON97 dan RON95 pada malam 31 Disember sejajar penurunan harga minyak global waktu ini. Perkara ini diumumkan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan. Beliau turut menyatakan sejajar dengan harga bahan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via Media Infomasi Tanpa Sempadan
2 hours and 33 minutes ago.

 

Kawasan di Kuala Krai Musnah Teruk Akibat Banjir

Banjir di beberapa kawasan di Kelantan sudahpun mulai surut. Beberapa buah kawasan kelihatan telah pulih seperti keadaan sediakala.Namun, banyak kemusnahan harta benda termasuk tempat tinggal, premis perniagaan serta kenderaan dilaporkan akibat banjir tersebut.Menurut seorang penduduk Kuala Krai, Jamil,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog zetchi zetchi via Perihal Negara
3 hours ago.

 

Keluar Duit Sendiri Guna Mesin ATM Lain Kena GST 2015

Menerusi kenyataan rasmi MEPS Malaysia, pengguna yang mengeluarkan duit menggunakan mesin ATM yang berlainan daripada kad bank anda akan dikenakan caj sebanyak RM1.06 termasuk cukai GST berkuatkuasa mulai 1 April 2015.Berbeza berbanding sebelum ini, pengguna hanya dikenaka caj sebanyak RM1.00 untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog zetchi zetchi via Perihal Negara
3 hours and 18 minutes ago.

 

Barn Thai @ Plaza 33 – Food From Four Regions Of Thailand

There I was at Barn Thai at Plaza 33 the other day, for the launch of their Food From Four Regions Of Thailand promotion.Barn Thai is tapping into the growing appetite for Thai fare and regional flavours by launching a food promotion throughout month of December and into January, offering authentic...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog isaactanjs isaactanjs via Isaactan.net | Events • Food • Tech • Travel
3 hours and 28 minutes ago.

 

#CURANG~Isteri Berz1na Dengan Suami Orang,Berkenalan Melalui WECHAT !!!

Gambar HiasanSalam,Di sini ingin berkongsi masalah saya dan dapatkan pandangan dari pihak tuan. Saya seorang isteri, berusia 24 tahun dan baru berkahwin bulan Julai 2014 yang lalu. Sebelum berkahwin saya telah jatuh cinta dengan suami orang yang berusia 39 tahun. Dia juga telah mempunyai 4 orang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog paklong001 paklong001 via Blog Sensasi
3 hours and 49 minutes ago.

 

Cucuk duit pun kena GST?

Assalamualaikum hello rakyat marhaen Malaysia.Korang biasa kan "cucuk"/withdraw duit dari ATM?Tapi selalu guna MEPS? Contoh macam, kad bank korang Maybank tapi pergi withdraw dekat CIMB punya ATM sebaliknya. Haa tu kiranya guna MEPS punya kad/cip lah tu. Korang tahu tak mulai 1 April 2015 nanti,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Osman Osman via iniblogke
4 hours and 3 minutes ago.

 

#SENSASI~Caj Transaksi Antara Bank Dikenakan GST Mulai 1 April 2015

CAJ TRANSAKSIBermula 1 April 2015. Pihak kerajaan akan mengenakan caj RM1.06 bagi setiap transaksi menggunakan kad ATM.Contohnya jika kita menggunakan kad ATM untuk keluarkan RM100 di mesin ATM, secara automatik RM101.06 akan dipotong daripada akaun kita.Kita dapat RM100. Kerajaan dapat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog paklong001 paklong001 via Blog Sensasi
4 hours and 4 minutes ago.

 

Must-have wardrobe pieces for girl in twenties

Must-have wardrobe pieces for girl in twenties Being in twenties brings many new responsibilities and changes in your life, including your complete outfit. As you already possess dozens of minidresses or skirts, cutoffs and short tank tops, it is the right time for you to buy something completely different.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog vuong184 vuong184 via Fashion trends
4 hours and 8 minutes ago.

 

MAYAT GHAIB JADI KELIBAT MENYERAMKAN

Betul la kata orang seorang lelaki di uji ketika dia tak punya apa apa.. Nak lihat kesetiaan seorang isteri kasih sayang seorang anak pada ayah tu boleh nampak ketika seorang lelaki tu hilang segala galanya. Berubah atau tak kasih mereka.. Itu yang membuktikan sayang mereka dari sudut apa. Material...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
4 hours and 28 minutes ago.

 

Tarikh bayaran Dividen Dan Bonus ASB 2014

Tarikh bayaran dividen dan bonus ASB 2014 Pihak Permodalan Nasional Bhd (PNB) telah membuat pengumuman rasmi pada 18 Disember 2014 mengenai kadar dividen ASB bagi tahun kewangan 2014 iaitu pada kadar 7.50 sen seunit manakala bonus pula ialah 1.00 sen seunit. Pembayaran pengagihan pendapatan dan bonus bagi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arieon arieon via arieon.my
4 hours and 50 minutes ago.

 

Kisah Karamah Abdullah bin Umar

Abdullah bin umar ialah anak lelaki Umar al-Khattab, Khalifah islam yang kedua. Imam Subki meriwayatkan beberapa karamah Abdullah bin Umar diantaranya ialah kebolehannya menundukkan binatang buas supaya mematuhi arahannya.Dalam kitab Tabaqatul Manawi, Ibnu Asakir meriwayatkan bahawa Abdullah bin Umar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog selim1234 selim1234 via mselim3.blogspot.com
4 hours and 56 minutes ago.

 

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog azmiramin azmiramin via Music Speaks Louder Than Words
5 hours and 10 minutes ago.

 

DmC Devil May Cry Definitive Edition Gameplay Trailer Is Edgy - They're Also Doing A Devil May Cry...

So yeah I missed out the fact that Capcom also announced that it's a double DmC Devil May Cry Definitive Edition and Devil May Cry 4 Special Edition announcement. In this new gameplay trailer... they make it clear just what the heck is the DmC Devil May Cry Definite Edition and Devil may Cry 4 ...

0Disike this ping 1Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog frags frags via Malaysian Gamer
5 hours and 26 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »