Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

 

Topic Of The Week

Ramadan

It's the middle of Ramadan. Blog about this holy month and tag 'Ramadan' to be featured here!

Responses:

 

Fresh Pings

INILAH MAKANAN UNTUK ORANG BERDIET YANG ADA SERVIS PENGHANTARAN

Dulu orang kata nak sihat, sedap bersih masak sendiri jer kat rumah sebab kalau makanan yang di beli kat luar ni belum terjamin bersih, seimbang sedap. Tapi zaman dah berubah... sekarang ni bersepah orang jual makanan sihat dengan diet seimbang.. Bukan jer sihat, malah sedap terjamin...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
19 minutes ago.

 

2015 Ramadan Buffet @ The Gardens Hotel KL

During the month of Ramadhan, St Giles The Gardens – Grand Hotel Residences KL will be offering aJuadah Iftar buffet from 22 June to 13 July 2015 from 7.00pm to 10.30pm daily. Priced atRM134 nett per adult and RM67 nett for children between 6 – 12 years old, the buffet features both...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog babysumo babysumo via GoodyFoodies
23 minutes ago.

 

PHOTOGRAPHER.. MAMPU KE AMBIL GAMBAR CAMNI

Tajuk entri macam mencabar kemampuan photographer Malaysia je kan? hahahaha.. Bukan apa kadang2 cabaran tu menghasilkan kejayaan. Kalau takde cabaran pun skill seseorang tu akan berada di level yang sama jer sebab takde saingan. Betul tak??Memang terkesima jugak aku tengok phography ni.. Jangan ingat ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via Dunia Melekit Ku
50 minutes ago.

 

Tanda Malam Lailatul Qadar

Tanda Malam Lailatul Qadar | Hassan al-Basri meriwayatkan bahawa tanda-tanda turunnya Malam Lailatul-Qadar , diantaranya ialah suasana alam pada malam itu tenang , damai dan tenteram , tidak panas dan tidak pula terlalu dingin . Cahaya matahari keesokan harinya tidak terik . Tanda Malam Lailatul Qadar ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Parihh Parihh via Blog Parihh
1 hour and 26 minutes ago.

 

Ada apa Gomez-Simpson?

Selena GomezBARU sahaja dikhabarkan putus cinta dengan Zedd, kini pelakon Selena Gomez dikatakan mula rapat pula dengan penyanyi, Cody Simpson. Ia dikuatkan lagi dengan gambar selfie mereka berdua yang sudah tersebar luas di Internet.Justeru gambar selfie antara Selena dan Cody nyata membuatkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog floyd floyd via BW NewsWire
1 hour and 43 minutes ago.

 

1MDB: Enam akaun bank terlibat dalam siasatan dibekukan

Perintah pembekuan enam akaun bank pihak-pihak yang dipercayai terlibat dalam kes ini telah pun dikeluarkan pada 6 Julai 2015.KUALA LUMPUR: Pasukan Petugas Khas bagi menyiasat dakwaan dana disalurkan ke akaun perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini memaklumkan enam akaun bank pihak-pihak yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog floyd floyd via BW NewsWire
2 hours and 8 minutes ago.

 

PLUS tawar rebat tol 50 peratus sempena Aidilfitri

Tawaran yang bermula 13 Julai ini adalah antara usaha PLUS untuk menggalakkan orang ramai merancang jadual perjalanan mereka lebih awal seterusnya mengelak kesesakan di lebuhraya.SUBANG JAYA: PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menawarkan rebat tol sehingga 50 peratus kepada pengguna Lebuhraya Utara-Selatan yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog floyd floyd via BW NewsWire
2 hours and 26 minutes ago.

 

Best Hairstyles for Frizzy Hair

Best Hairstyles for Frizzy Hair For us girls with curly or frizzy hair, getting around all those locks can pose as a bit of a challenge. However, great news about our hairtype is that even when we don’t have a hairdo, we still have those gorgeous locks to play with and count on for a voluptuous feel. The...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog vuong184 vuong184 via Fashion trends
3 hours and 2 minutes ago.

 

Jom Beramal Bersama Amal Till Jannah

saniyunus.com saniyunus.com - Info Bisnes Online Seperti yang diceritakan dalam entri  Mega Ramadhan ATJ Giveaway yang lepas. Amal till jannah/ ATJ ditubuhkan untuk membantu anak2 yatim,tahfiz, rumah org tua,fakir miskin, pesakit kronik,gelandangan, asnaf serta golongan yang kurang bernasib. Dibulan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Sunnyxmate Sunnyxmate via saniyunus.com
3 hours and 6 minutes ago.

 

Kementerian Malaysia dan Hacking Team Da Vinci

Benarkah Malaysia Pelanggan Perisian Pengintip Spyware Hacking Team. Jika benar, adakah ia satu kesalahan. Walaupun Kerajaan amalkan pendekatan Mesra Rakyat dan dipercayai oleh rakyat, namun bukan kesalahan besar jika kerajaan merasa curiga dan tidak percaya kepada rakyatnya sendiri. Ia mungkin satu langkah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog leobellicose leobellicose via Memoir of Insani
3 hours and 46 minutes ago.

 

Empire Damansara SOHO 2 @ Damansara Perdana (Type A)

Property: Empire Damansara SOHO 2 (Type A)Type: SOHO Location: Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Developer: Mammoth Empire Group Floor plan: Good in Feng Shui: All the W.C. are not conflicting with the unit's direction. The rooms size are appropriate, provided the Bedroom is slightly...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ppfoong ppfoong via Floor Plan Feng Shui 平面图の风水
4 hours and 20 minutes ago.

 

Posisi Mana Yang Akan MATI Dulu?

Assalammualaikum Hai .. Ehehe.. Merujuk kepada gambar kat atas, kalo hampa tera, sapa yg mati dulu? A? B? C? D? E? Malas nk cari jawapan? hehe.. jawapan ade kat bawah.. scroll ... * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog shiemao shiemao via ♥Cintai Aku Seadanya♥
4 hours and 21 minutes ago.

 

Tips bayar hutang kad kredit cara orang tak ada duit

Apa yang anda bakal baca menerusi entri ini ialah cara dan teknik yang saya sendiri gunakan untuk bayar hutang kad kredit. Saya namakan teknik ini sebagai Teknik selesaikan hutang kad kredit cara orang sengkek. In Shaa Allah, saya akan cuba dengan sedaya upaya saya untuk konsisten dan terus...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog sabreehussin sabreehussin via Blog Sabree Hussin
4 hours and 28 minutes ago.

 

Kadar Harga Zakat Fitrah 2015 1436H Seluruh Negeri Malaysia

ZAKAT MENYUCIKAN HARTAJADUAL KADAR HARGA ZAKAT FITRAH 2015 1436H SELURUH NEGERI MALAYSIASelamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua pembaca blog Kafe Que. Dugaan paling besar sepanjang bulan puasa kali ini adalah pertindihan dengan Kejohanan Copa America 2015 yang baru saja berakhir. Tidak dinafikan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog qronaldo7 qronaldo7 via Kafe Que vs Mamak Stall
4 hours and 29 minutes ago.

 

Satu Jam Bersama al-Quran #MalaysiaNgaji

  Satu Jam Bersama al-Quran #MalaysiaNgaji Nikmatnya Ngaji dan Tadabur al-Quran 1 Jam bersama al-Quran, serentak di setiap jengkal bumi Malaysia #MalaysiaNgaji TEMUJANJI KITA: Tarikh : Sabtu, 11 Julai 2015 bersamaan 24 Ramadhan 1436H Jam : 12.00 tengah hari hingga 1.00 petang Lokasi : Tempat masing-masing...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog princeduyong princeduyong via Cikgu Azli
4 hours and 55 minutes ago.

 

Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar

Tanda-Tanda Malam Lailatul Qadar. Menjelang penghujung ramadhan iaitu 10 malam terakhir pasti ramai yang menanti kehadiran satu malam yang dinantikan iaitu malam lailatul qadar. Tidak wujud tetapan bila malam itu akan tiba. Rasulullah SAW tidak menetapkan malam itu pada malam ke-27, 29, atau 25. Namun ia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mysensasi mysensasi via MySensasi
4 hours and 58 minutes ago.

 

Idea PP Sains : Penyulingan Berperingkat Petroleum

Idea kreatif Sains ini dikongsikan oleh Cikgu Zaiton Mat. Eksperimen ini adalah bagi topik tingkatan 3, dengan tajuk Penyulingan berperingkat bagi petroleum. Saya berani katakan tak ramai cikgu yang berpengalaman membuat eksperimen ini bersama pelajar. Bukan kerana tak cukup ilmu, tapi mungkin kerana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog miecaprio miecaprio via CiKGUHAiLMi
4 hours and 58 minutes ago.

 

Perception

I spend a great deal of time creating and curating content for my blog and social media channels, and many of my updates are timed accordingly. It is rare that I would post a photo online immediately, without considering the impact or consequences of what I put out there. I write and prepare my blog...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Bangsarbabe Bangsarbabe via Bangsar Babe
5 hours and 6 minutes ago.

 

Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan

Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan Akhirnya Enam Akaun Bank Dibekukan. Ini adalah kisah yang semua rakyat di Malaysia sedang mengikutinya. Enam akaun bank pihak yang dipercayai terlibat dengan dakwaan penyaluran sejumlah besar dana ke akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog princeduyong princeduyong via Cikgu Azli
5 hours and 18 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »