Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

 

Topic Of The Week

Coffee and cafes

Stumbled upon a chic cafe? Found a great place for a cuppa? Blog about it and tag 'coffee' to get featured here!

Responses:

 

Fresh Pings

Fenomena Zamani Slam.

Selepas video penyanyi kumpulan Slam, Zamani, di suruh menyanyi dengan tangan bergari viral di media sosial, rasanya semua tempat rancak memainkan lagu kumpulan slam. Ia semacam mewujudkan satu fenomena zamani slam.Sama juga halnya dengan tempat kerja aku, pada permulaan kerja, waktu pagi, tempat aku kerja...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via Ceritaejoy.blogspot.com
1 hour and 7 minutes ago.

 

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog azmiramin azmiramin via Music Speaks Louder Than Words
1 hour and 27 minutes ago.

 

Proses Bawa Pulang Sirul Rumit, Kata Wan Junaidi

KUALA LUMPUR 29 Jan - Usaha untuk membawa Sirul Azhar Umar pulang ke Malaysia akan lebih rumit selepas beliau kini dikatakan sudah mempunyai peguamnya sendiri di Australia, kata Datuk Seri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar. Timbalan menteri dalam negeri itu berkata, sumber maklumat diperoleh memberitahu,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog RakyatNews RakyatNews via Rakyat News RSS
1 hour and 32 minutes ago.

 

Cikgu Cantik Dapat Surat Cinta Bapa Pelajar

Sudah hampir sebulan sesi persekolahan di negara kita pada tahun ini. Macam-macam ragam dan cerita yang berlaku. Ada cerita yang sedih berkenaan keadaan sekolah yang dilanda banjir dan ada juga berita yang melucukan seperti yang telah viral di internet. Ianya adalah kisah seorang bapa yang menulis surat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog shiera shiera via Blog Hiburan
1 hour and 50 minutes ago.

 

Ayat Jualan atau Skrip Pemasaran (COPYWRITING)

Anda tak tau buat ayat iklan atau ayat jualan? Takde idea langsung macam mana nak mula? Pernah alami ke masalah di atas? Saya cuba bantu, Semoga bermanfaat insyaAllah . Apa itu copywriting? Copywriting biasanya akan digunakan semasa kita buat iklan/tawaran. . Penting ke copywriting dalam ayat iklan? .

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog a1zudd1n a1zudd1n via Aizuddin.com
1 hour and 59 minutes ago.

 

PAS Anggap DAP Sebagai Musuh Bila Ajak Debat

KUALA LUMPUR 29 Jan - DAP hari ini mendakwa PAS cuba "membakar jambatan" hubungan antara mereka selepas setiausaha agung parti Islam itu, Datuk Mustafa Ali, membuat cabaran debat semalam ketika keretakan dalam Pakatan Rakyat (PR) semakin parah. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog RakyatNews RakyatNews via Rakyat News RSS
2 hours and a minute ago.

 

#SENSASI~Gara-gara makan cicak,14 polis digantung tugas

Salamander gergasi. - Foto Sumber ReutersBEIJING - CHINA. 14 orang polis digantung tugas dan seorang ketua polis disiasat, semalam kerana disyaki memakan haiwan spesis terancam, salamander gergasi.Menurut Reuters, kumpulan polis berkenaan makan haiwan amfibia terbesar dunia tersebut di sebuah restoran...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog paklong001 paklong001 via Blog Sensasi
2 hours and 20 minutes ago.

 

Kisah Istana Saidina Umar Al-Khattab

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيمPada satu hari ada seorang Yahudi daripada Mesir baru sahaja tiba di Madinah. Apabila sampai di Madinah si Yahudi itu bertanya dengan seorang lelaki di mana letaknya istana Khalifah atas sesuatu urusan. Maka lelaki itu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog selim1234 selim1234 via mselim3.blogspot.com
2 hours and 28 minutes ago.

 

Misi JDT Julang Sumbangsih

JOHOR BAHRU 29 Jan - Tinggal beberapa hari lagi saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim baharu bakal membuka tirai dengan menyaksikan kesemua pasukan bertanding bersedia membuat kejutan dan mencabar pasukan gergasi. Skuad Harimau Selatan tidak kurang hebatnya membuat persiapan mengharungi memulakan musim...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog RakyatNews RakyatNews via Rakyat News RSS
2 hours and 32 minutes ago.

 

Pemerhatian 4: Bahagia bawa Derita ( Zina )

Assalamualaikum w.b.t.Bahagia dalam derita, Itulah maksiat dan zina. Kenapa aku cakap benda 2 bahagia dalam derita kerana benda 2 seronok pada awalnya tapi kesannya berpanjangan. Zina neh banyak kesannya bila dah berlaku bro n sis. Korang pk lepas sedap2 akan jadi bahagia? no way. Aku bagi jaminan la...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog insanmujadid insanmujadid via Insan Mujadid
2 hours and 35 minutes ago.

 

Jururawat Maut Jadi Mangsa Nafsu Binatang Bapa Tiri

MEXICO CITY: Seorang pelajar kejururawatan dibunuh dan kulitnya disiat selepas bercadang untuk mendedahkan perbuatan tidak senonoh bapa tirinya ke atas dirinya. Kassandra Bravo, 19, dilapor hilang awal bulan ini selepas tidak muncul untuk menjaga bayi di rumah rakan keluarganya. Polis mengeluarkan notis...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog shiera shiera via Blog Hiburan
2 hours and 52 minutes ago.

 

#MOTIVASI~Pekerja lebih setia sekiranya dibayar bonus

SHAH ALAM – Kakitangan atau pekerja di sesebuah syarikat akan memilih untuk setia dan bekerja dengan lebih gigih sekiranya mereka dibayar bonus oleh majikan, menurut kajian Jobstreet.com.Berdasarkan kajian yang berjudul Jobstreet.com-Job Outlook Report Q1 2015, 58 peratus pekerja memilih untuk terus...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog paklong001 paklong001 via Blog Sensasi
2 hours and 53 minutes ago.

 

Selesaikan Krisis MIC Segera

KUALA LUMPUR 29 Jan - Barisan Nasional (BN) mengamalkan dasar konsensus, budaya menghormati serta tidak campur tangan dalam urusan parti komponen lain. Namun kekuatan BN amat bergantung kepada kekuatan dan perpaduan yang wujud dalam setiap parti komponen yang membentukkan BN. Isu dalaman MIC yang dilihat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog RakyatNews RakyatNews via Rakyat News RSS
3 hours and 2 minutes ago.

 

Tingkatkan Kreadibiliti Lambang Keperibadian Blogger

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيمAktiviti Copy PasteAssalamualaikum dan salam sejahtera. Sebagai seorang blogger, kita tidak dapat menghindar daripada isi kandungan blog disalin atau copy paste. Ada diantaranya boleh kita kesan dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog binmuhammad binmuhammad via Relaks Minda
3 hours and 8 minutes ago.

 

PR AKAN KUKUH TANPA KETUM

Ketiadaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Pakatan Rakyat akan menjadikan pakatan pembangkang itu lebih kukuh, kata Datuk Mustafa Ali.Tegas Setiausaha Agung PAS itu, Anwar bukanlah alasan untuk PAS memuntuskan hubungannya dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP dalam Pakatan Rakyat."Itu (jika Anwar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog abahhfiy abahhfiy via Lantak HANGPA la...
3 hours and 22 minutes ago.

 

PM : Bantuan RM40 Juta kepada 50,000 Keluarga Mangsa Banjir

KUALA KRAI 29 Jan - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesahkan peruntukan sebanyak RM40 juta bagi 11 jenis bantuan di bawah pengelolaan Biro Kebajikan UMNO Malaysia akan diberikan kepada 50,000 keluarga yang terjejas banjir. Perdana Menteri tiba dalam sesi lawatan mangsa banjir di sini...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog RakyatNews RakyatNews via Rakyat News RSS
3 hours and 25 minutes ago.

 

Lajunya Jip Ini Naik Bukit

Fuh.. laju betul jip ni naik bukit. Pemenang 2014 Uphill Sand Race. Well tuned. The post Lajunya Jip Ini Naik Bukit appeared first on Cleepz.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hafizmdrahim hafizmdrahim via Cleepz
3 hours and 45 minutes ago.

 

KALAU YUSRI MANDUL MACAM MANA LISA SURIHANI BOLEH MENGANDUNG?

Gosip macam ni pernah di perkatakan.. sebab tu aku pernah baca. Kesian jugak masa tu kan.. Dituduh beliau mandul sebab kawen dengan erra fazira tak hasilkan zuriat.. lepas tu di katakan gay. Di kukuhkan lagi dengan bila lambat dapat zuriat setelah bertahun kawen dengan lisa surihani. Mulut manusia kan..

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog lekatlekitgurl lekatlekitgurl via LEKAT LEKIT STORY
3 hours and 56 minutes ago.

 

Akhirnya Razak Baginda ulas tentang Altantuya .. ikuti kisahnya

Sembilan tahun berlalu, penganalisis politik Abdul Razak Baginda masih tidak tahu motif pembunuhan kekasihnya Altantuya Shaariibuu, tetapi sedia maklum ramai yang mati tanpa sebarang penjelasan kukuh semasa dalam tahanan polis. Razak dibebaskan daripada bersubahat dengan pembunuhan itu pada tahun 2006...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog penburukonline penburukonline via pen buruk online ™
3 hours and 58 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »