Welcome to the home of Malaysian blogs!

Show pings in: English | Malay | All

Recent Referrers

 

Topic Of The Week

English-medium national schools

There's recent calls to reintroduce English-medium national schools. What's your take on this? Blog about your opinions and tag 'English' to be featured here!

Responses:

 

Fresh Pings

Alif Satar Kesal Terima Tempias Gosip Aliff Aziz

Penyanyi Alif Satar memberitahu terkilan apabila masih ada segelintir pihak terkeliru diantara dirinya dengan penyanyi Aliff Aziz.Alif atau nama sebenar Muhammad Alif Mohd Satar, 25, berkata, disebabkan perkara itu, dia turut menerima tempias gosip buruk penyanyi berasal dari Singapura itu."Perkara ini...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog zetchi zetchi via Mia Allesya Blog
6 minutes ago.

 

Macam mana nak hilangkan parut jerawat dengan cepat dan mudah

Jerawat, benda yang paling ditakuti oleh remaja terutamanya bagi golongan perempuan. Jerawat bukan sahaja memberi kesan kepada penampilan seseorang itu malah juga memberi kesan kepada keyakinan diri.Jerawat merupakan salah satu penyakit kulit yang sering menyerang golongan remaja dan dewasa.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog atrix96 atrix96 via ATRIX96
16 minutes ago.

 

myHabitat @ KLCC (Type B2)

Property: myHabitat (Type B2) Type: Serviced apartment Location: Jalan Tun Razak, KLCC, Kuala Lumpur, Malaysia. Developer: APL Development (a subsidiary of AP Land) Floor plan: No good in Feng Shui: The number of rooms is 4.The door of Master Bedroom is directly facing the door of Bedroom 2.Other...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ppfoong ppfoong via Floor Plan Feng Shui 平面图の风水
22 minutes ago.

 

Mesej Sharnaaz Ahmad Kepada ‘Kera’ Yang Suka Memekak

Bagi siapa yang follow Sharnaaz Ahmad kat Instagram dan Twitter memang tau Sharnaaz ni jenis yang lantang bersuara. Senang cerita, Sharnaaz seorang yang jujur dan tak suka bermuka-muka.Terbaru, pelakon sador ni memuat naik gambar di Instagram dan di kapsyen gambar tersebut Sharnaaz tulis panjang lebar,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog zetchi zetchi via Mia Allesya Blog
23 minutes ago.

 

KALAU BUKAN REZEKI KITA...

Salam....Olimpik Rio 2016 dekat tapi jauh....Ok kita kalah dengan India yang juga juara Asia untuk merebut tiket ke separuh akhir liga hoki dunia dan tiket automatic ke Olimpik tahun depan.Relax...dunia belum berakhir, secara matematik kita masih berpeluang untuk mendapat tempat ke Olimpik TAPI terpaksa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog abahhfiy abahhfiy via BELOQ USEZ
36 minutes ago.

 

Video Anggota Jabatan Kesihatan Diacu Parang

Tersebar dilaman sosial hari ini sebuah video yang menunjukkan satu kejadian di mana anggota dari Jabatan Kesihatan telah diugut dengan diacukan parang ke arah mereka.Berdasarkan keterangan yang disertakan dengan video berkenaan, kejadian dikatakan berlaku di Desa Baiduri Farlim, Paya Terubong,Ayer Itam,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog zetchi zetchi via Mia Allesya Blog
43 minutes ago.

 

Terengganu Treasures : Sun, Sea, Squids!

Clear blue sky. Shining sun above you. Dark blue sea beneath you. These were the things that made my Terengganu International Squid Jigging Festival 2015 one of my most memorable experiences this year (for the first half of the year so far, anyways). About 120 medias from 28 different countries participated...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Bella Bella via Runaway Bella
46 minutes ago.

 

4 Sajian Yang Wajib Cuba Di Aidilfitri

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua para pembaca yang budiman sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera di samping keluarga tercinta hendaknya. Baiklah memandangkan Hari Raya sudah hamper tiba, jom kita throwback apa makanan yang patut kita cuba apabila tibanya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog amirnawawi amirnawawi via AMIRNAWAWI
47 minutes ago.

 

Video,Lelaki berbogel di Gunung Irau Cameron Highland

Foto yang tersebar di laman sosial Video 1 Video 2 Sekeping foto yang menunjukkan seorang lelaki dipercayai berbogel di  Gunung Irau, Cameron Highland tersebar dan mengudang kecaman di laman sosial. Foto tersebut memaparkan seorang lelaki berkaca mata bergambar dengan berlatarbelakang Jalur Gemilang dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog relevan relevan via OHgasak.Com
54 minutes ago.

 

HULURKAN TANGAN MU

Assalamualaikum ..Terlalu berat ujian yang datang kadang sampai terasa tak mampu nak berdiri . Tak mampu untuk harungi . Telalu .... Bagaimana kita nak padam masa lampau yang penuh daki kehidupan . Yang kadang terasa sangat malu dengan masa silam . Penat nak tengok orang asyik padang kita ini umpama...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog diaqadisha diaqadisha via Dream Night
1 hour and 8 minutes ago.

 

Koleksi Majalah Ujang Bumper Puasa Raya

Assalammualaikum..Dari dulu lagi aku memang suka beli Majalah Ujang Edisi Bumper Puasa dan Raya. Aku just beli edisi puasa dan raya jer, kalau bulan2 lain tu aku tak beli hehehe. Gambar kat atas tu adalah muka depan majalah ujang bumper puasa untuk tahun 2015 nyer, pasni tunggu bumper Raya lak. Memang dah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog missbanu missbanu via Miss BaNu StoRy
1 hour and 17 minutes ago.

 

#SENSASI~Lelaki bergambar bogel di Gunung Irau

Foto yang tersebar di laman sosialSHAH ALAM - Sekeping foto yang menunjukkan seorang lelaki dipercayai berbogel di Gunung Irau, Cameron Highland tersebar dan mengudang kecaman di laman sosial.Foto tersebut memaparkan seorang lelaki berkaca mata bergambar dengan berlatarbelakang Jalur Gemilang dan papan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog paklong001 paklong001 via Blog Sensasi
1 hour and 39 minutes ago.

 

Ibu Kandung Yaya Dedah Perangai Bekas Suaminya

Ibu kandung kepada budak berusia 5 tahun yang didera pasangan suami isteri yang kejam, Sana Abdul Malek terpaksa menyerahkan anaknya kepada suaminya apabila mereka bercerai pada 2013.Dia yang berketurunan Thai-Muslim dan tinggal di Pasir Mas ini menyatakan dia tidak tahan menjalani kehidupan berumahtangga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog atrix96 atrix96 via MenariX
1 hour and 41 minutes ago.

 

VIDEO: Anggota Jabatan Kesihatan Diacu Parang Kerana Dikatakan Tidak Beri Notis Semburan...

Tersebar dilaman sosial hari ini sebuah video yang menunjukkan satu kejadian di mana anggota dari Jabatan Kesihatan telah diugut dengan diacukan parang ke arah mereka.Berdasarkan keterangan yang disertakan dengan video berkenaan, kejadian dikatakan berlaku di Desa Baiduri Farlim,Paya Terubong,Ayer...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog AimanEffendy AimanEffendy via Berkongsi Untuk Kehidupan
1 hour and 51 minutes ago.

 

YNWA: The Official History of Liverpool Football Club Musical Kuala Lumpur 2015

Bak kata pepatah sang Liverpool: LFC bukan sekadar sebuah kelab bola sepak tetapi ia juga dianggap satu gaya hidup. Gaya hidup yang jarang dapat dilihat di kelab-kelab lain dimana semua penyokong berkongsi perasaan dan erti kegembiraan dan kekecewaan, gelak tawa dan tangisan air mata dan juga kejuaraan dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog gerrardwan gerrardwan via Wan Gerrard
2 hours and 8 minutes ago.

 

Langkah Turunkan Kandungan Kolesterol

Langkah Turunkan Kandungan Kolesterol Petikan dari Berita Harian Amalkan langkah-langkah ini untuk menurunkan risiko anda terhadap kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah. Makan makanan yang sihat untuk jantung seperti: Susu skim atau susu 1% lemak Yogurt rendah lemak... read more The...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog nazri949494 nazri949494 via Tips Kuruskan Badan
2 hours and 15 minutes ago.

 

BERBUKA DENGAN PENUMBUK SUAMI

BERBUKA DENGAN PENUMBUK SUAMI Seorang suri rumah berbuka puasa dengan ‘penumbuk’ apabila dibelasah suaminya yang mengamuk secara mendadak.  Video 1 Video 2  Dalam kejadian jam 7.30 malam kelmarin, mangsa berusia 45 tahun dipukul suaminya di kediaman mereka di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog relevan relevan via OHgasak.Com
2 hours and 20 minutes ago.

 

Adira akui rasa sayang pada bekas tunang masih ada

ADIRA: -Saya boleh katakan masih sayang dia dan hati itu masih ada. Malah keluarga terutama ibu saya juga sayang pada dia tetapi saya anggap kami tidak ada jodoh.PENYANYI Adira mengakui walaupun dia redha dengan ketentuan Ilahi namun tidak menafikan rasa sayang terhadap bekas tunangnya, Shahrul Nasrun masih...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog floyd floyd via BW NewsWire
2 hours and 39 minutes ago.

 

Rupa Dalam Mulut Unta Yang Pasti Buat Anda Rasa Ngeri

Camels are no strangers to harsh climates and unforgiving lands. Because they have such limited resources, they need to be able to eat anything they find along the way. That means their mouths have to be tough enough for the task.sumber

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog AimanEffendy AimanEffendy via Berkongsi Untuk Kehidupan
2 hours and 49 minutes ago.

 

PULAU PINANG BUKAN LAGI KERAJAAN PAKATAN

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, mengisytiharkan kerajaan negeri Pulau Pinang bukan lagi kerajaan pakatan seperti sebelum ini.Guan Eng berkata, keputusan itu diambil sebulat suara pada mesyuarat EXCO yang turut dipersetujui sebulat suara termasuk 30 Ahli Dewan Undanga Negeri (ADUN) Pulau Pinang.Katanya,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog abahhfiy abahhfiy via Lantak HANGPA la...
3 hours and 8 minutes ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »