User Profile: simiey

Show pings in: English | Malay | All

 

simiey

Your avatar

Real Name: simiey[dot]info

Member Since: 11th March 2012


Major of my blog posts contained an interesting news whether from Malaysia or worldwide. The rest are about personal sharing posts such as experiences that have been gained, tips and tricks.


Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 6

107 tokan diberkas dalam Ops Damn Tokan dengan nilai rampasan RM56,684

Seramai 95,045 orang ditahan disyaki terbabit sindiket pengedaran dadah dengan nilai rampasan keseluruhan RM250.66 juta sejak 1 Januari hingga 4 Julai lalu.Pemangku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman Datuk Kamarulzaman Mamat berkata, daripada jumlah itu, seramai 35,706 orang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
1 month and 2 weeks ago.

 

Bekas pelajar SESMA menang kes buli RM616634.20

Buli menjadi igauan ngeri bagi yang pernah melaluinya. Malah sesetengah terpaksa mengambil masa yang lebih lama dan rawatan intensif untuk mengurangkan kesan trauma.Pernah suatu ketika aktiviti berunsur buli menjadi aktiviti yang terpaksa diharungi bagi pelajar baru pusat pengajian tinggi.Namun kebanyakan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
1 month and 2 weeks ago.

 

Kokain seberat 12 tan bernilai RM2.4 bilion dirampas dalam OP Eagle

Menurut Wikipedia, kokain atau kokaina ialah alkaloid tropana berhablur yang diperoleh dari daun-daun koka. Ia adalah perangsang sistem saraf pusat dan pembantut selera yang menghasilkan apa yang diperihalkan sebagai perasaan sangat gembira dan pertambahan tenaga.Walaupun paling biasa digunakan secara...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
1 month and 4 weeks ago.

 

Kesan buruk jerebu kepada kesihatan

Beberapa tahun kebelakangan ini jerebu kerap kali melanda negara kita. Keadaan ini secara tidak langsung menyekat aktiviti di luar rumah malah lebih teruk menyebabkan masalah kesihatan sekiranya terdedah secara langsung dalam tempoh yang lama dan kerap.Sumber asal :Cara Menyemak Indeks Pencemaran...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months ago.

 

Kesan buruk air berkarbonat (air bergas) kepada kesihatan

Air berkarbonat sudah tidak asing bagi semua golongan dan amat mudah didapati pasaraya-pasaraya mauhupun penjaja. Tarikan utama air berkarbonat seperti pelbagai warna dan rasa seolah-olah memukau para penggemarnya terutamanya kanak-kanak.Melalui carian di Wikipedia, air bergas (juga dikenali sebagai (air)...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months ago.

 

10 ikan prasejarah yang masih hidup sehingga kini

10HagfishAccording to the fossil record, hagfish have existed for over 300 million years, which means they were already old when dinosaurs took over the world! Found in relatively deep waters, these animals are sometimes called slime eels, but they are not really eels, and actually, they may not even...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months ago.

 

13 aurat wanita yang perlu diketahui

Wanita-wanita yang dikasihi sekelian..tunggu apa lagi, tutuplah auratmu, kerana ianya perintah dari Allah, Allah yang menciptakan kamu, Rabb yang memberikan kita kehidupan kekal abadi diakhirat kelak, baik atau buruk diatas rahmat Dia dan bagaimana buku amal kita diterima kelak. Tunggu apa lagi, kita tidak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months and a week ago.

 

Ripin Mugha Batu (Jogho yang Tewas)

Mungkin ramai yang memerah otak atau mungkin tergaru kepala yang tak gatal kalau ditanya siapa anak seni diberi nama Mohd Sabri Yunus. Tapi kalau ditanya siapa Wan Ismail Golok mesti akan terbayang watak dan pembawaan beliau dalam sitkom Pi Mai Pi Mai Tang Tu. Terbaru nama jolokan beliau Pok Ya Cong Codei...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months and a week ago.

 

Kompilasi Drama Spontan Syahmi Sazli Asif dan Yoe Parang

Pasti ramai yang terhibur dengan keletah Asif dan Yoe Parang dalam Drama Spontan dari channel Syahmi Sazli. Simiey pun mula menonton bermula dari Episod 7 dan sehingga sekarang dah jadi fan diorang.Kompilasi Drama Spontan ni sebenarnya lebih kepada untuk simpanan sendiri. Kadang-kadang nak select satu-satu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months and a week ago.

 

fenomena keajaiban alam ciptaan Allah. subhanallah!!~

Subhanallah..sungguh cantik alam ciptaan Allah.Bersama-sama kita hayati foto-foto panorama yang telah disediakan di bawah.Sila pasang mp3 selawat di bawah untuk impak yang lebih mendalam.Tidak faham apa yang ditulis di bawah (semuanya dalam bahasa Inggeris) bukan penghalang untuk anda mendapat mesej yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months and a week ago.

 

Jenazah Mortar di Tanah Perkuburan Islam Ukay Perdana

Penemuan bom mortar tinggalan Perang Dunia Kedua bukan perkara baru bagi rakyat Malaysia. Sekitar April 2014, sebuah bom mortar 60 mm - dummy/inert (bagi tujuan latihan) pernah ditemui di tepi sungai Ban Kenal, Parit 5, Sekinchan.Apa yang menarik dengan penemuan kali ini adalah lokasi penemuannya.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
2 months and a week ago.

 

Tambang teksi RM6000 bagi perjalanan sejauh 7 km

Tambang teksi RM6000 bagi 7 km??????Baca tajuk sahaja sudah cukup untuk membuatkan mata terbeliak.Iye..ini kisah benar dan baru sahaja berlaku 3 hari lepas.Mangsanya seorang lelaki warga Bangladesh berdasarkan kepada rekod pihak polis. Pemangsanya?????Masih dalam sisatan dan pihak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
11 months and 2 weeks ago.

 

Jual susu badan harga antara RM33-RM40 sehari

Kemboja menghentikan sementara pengeksportan susu badan wanita negara itu oleh sebuah syarikat Amerika Syarikat (AS) selepas tersebar laporan mendedahkan kegiatan wanita miskin negara itu menjual susu mereka.Syarikat Ambrosia Labs yang berpejabat di Utah mendakwa menjadi yang pertama mengeksport susu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
21st March 2017 12:49pm

 

Demam dan alami tekanan darah rendah lepas masukkan 2 ikan hidup dalam badan melalui dubur

Seorang lelaki mabuk dikejarkan ke hospital selepas dia memasukkan dua ikan hidup ke dalam duburnya.Kedua-dua ikan loach kolam itu berenang memasuki ususnya, malah satu daripadanya menembusi dinding usus menyebabkan lelaki berkenaan mengalami sakit perut amat teruk. Portal berita Huanqiu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
21st March 2017 5:01am

 

Paderi jumpa berlian bernilai RM275 juta

Seorang paderi Kristian yang bekerja di sebuah lombong di sini menemui sebutir berlian 706 karat yang mungkin merupakan ke-10 paling besar pernah ditemui di dunia dengan nilai lebih AS$62 juta (RM275 juta) baru-baru ini.Sebelum ni simieY pernah berkongsi satu artikel berkenaan berlian putih yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
20th March 2017 1:09pm

 

Power Ranger Merah mengaku salah tikam rakan

Pelakon Ricardo Medina yang memegang watak dalam siri televisyen kanak-kanak Power Rangers, mengaku bersalah semalam, terhadap tuduhan menikam rakan sebiliknya hingga mati.Menurut kenyataan pejabat Peguam Daerah Los Angeles, Medina, 38, mengaku bersalah terhadap tuduhan menyebabkan kematian dengan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
19th March 2017 11:21pm

 

Aplikasi android bagi koleksi komik percuma

Sambutan yang diterima bagi salah satu posting Koleksi Komik Percumaamat memberangkan dan sehingga kini mencecah 16,000 kali akses.Tahukah anda dalam tempoh 7 tahun, blog cyclonmaster juga turut telah berevolusi dan mereka telah menawarkan satu medium baru untuk membaca komik-komik melalui peranti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
19th March 2017 10:45am

 

Mata dicungkil ibu tiri kerana kencing malam

Kencing malam..Macam-macam yang bermain di kepala bila ia menjadi topik perbualan.Mungkin ada yang mula mengingat pengalaman sendiri, adik-adik atau anak-anak.Mungkin ada juga terbayang pepatung. Maklum la terdapat amalan meletakkan pepatung pada pusat anak kecil untuk mengelakkan kencing malam.Sejauh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
19th March 2017 10:27am

 

50000 kad kahwin percuma untuk 300 bakal pengantin bertuah bermula Mac 2017

Kad kahwin merupakan antara item yang wajib bagi majlis perkahwinan dan masih perlu ditikberatkan walaupun pelbagai medium seperti facebook, whatsapp, wechat, twitter atau sebagainya boleh digunakan untuk menjemput para tetamu.Kad kahwin juga boleh dianggap sebagai salah satu penyeri bagi sesebuah majlis...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
18th March 2017 11:47pm

 

rogol binatang cinta ditolak

Seorang lelaki yang hampir mati dibelasah orang ramai selepas dia merogol seekor kambing berkata, dia memperkosa haiwan berkenaan selepas cintanya ditolak beberapa wanita.Gabrielle Simiyi ditangkap ketika melakukan seks terhadap seekor kambing oleh jirannya pada lewat malam dan hampir dibelasah oleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog simiey simiey via simiey[dot]info
9th November 2016 1:26pm

 

1 2 3 4 5 6 Next »