User Profile: moonlat

Show pings in: English | Malay | All

 

moonlat

Your avatar

Real Name: lAl

Member Since: 11th August 2010


Love Blogging... Love Malaysia..


Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 5

Cara nak seru ikan paus di laut.

Ikan paus merupakan ikan dari jenis mamalia yang boleh 'diseru' manusia dengan cara memanggilnya dengan bunyi tertentu.Ini kerana ikan paus berkeupayaan untuk mengeluarkan bunyi sehingga 126 desibel (db) yang membolehkan mereka berkomunikasi sesama sendiri pada jarak yang amat jauh..Bagi aku, ikan paus ni...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
6 months and 2 weeks ago.

 

Pengalaman ikuti Himpunan #BantahTPPA

Semalam diadakan Perhimpunan #BantahTPPA yang diadakan di Padang Merbok, KL.Sebagai salah seorang petugas media, aku diberi tanggungjawab untuk memberikan perkembangan terkini berkaitan perhimpunan tu.Bagi aku, perhimpunan ni agak jelas dari segi mesej yang nak disampaikan.Tapi, aku pelik jugak.. Kenapa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
6 months and 4 weeks ago.

 

Kisah timelapse di Kampung Sega, Raub

Setiap kali balik kampung, tak sah kalau tak menjenguk mak tam di Kampung Sega, Raub.Suasananya yang tenang dan membahagiakan amat menarik perhatian untuk dikunjungi malah boleh juga belajar beberapa 'ilmu baru' untuk aku.Salah satu perkara menarik untuk dibuat sepanjang berada di Kampung Sega, semestinya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
7 months and 2 weeks ago.

 

Takrif lelaki muda di usia 90 tahun

Pasar petang di Benta, Kuala Lipis meriah dengan kehadiran peniaga dari setiap pelosok daerah untuk menjual barang jualan mereka.Ada yang menjual pisang, cili padi, sayur-sayuran, ulam-ulaman, kuih-muih dan tak kurang juga yang menjual pakaian serta ubat-ubatan tradisional.Pertama kali melalui pasar ini,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
7 months and 2 weeks ago.

 

Kita patut terer macam dia - Cia

Sejak filem Dilwale menjengah panggung di seluruh dunia penghujung 2015 yang lalu, ramai yang mula meminati filem hindustan. Tak kurang juga yang memang peminat tegar filem Bollywood mula memberikan komen masing-masing berkaitan filem terbaru yang menampilkan gandingan Shah Rukh Khan dan juga Kajol. Bagi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
7 months and 2 weeks ago.

 

Bagaimana untuk jadi hebat pada tahun 2016?

Memasuki tahun baru 2016, semestinya menjadikan ramai antara kita mula memasang azam baru. Maka dengan itu persoalan bagaimana untuk jadi hebat pada tahun 2016 mula bermain di fikiran ramai orang. Kami di AndaHebat.com turut berusaha memberikan anda tips-tips penting untuk melonjak potensi diri dalam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via Anda Hebat
7 months and 3 weeks ago.

 

Ahli Fikir yang menggalakkan perubahan

Menjadi seorang ahli fikir bukanlah satu perkara mudah. Ia juga penting dalam memastikan kita sentiasa bergerak ke hadapan untuk memajukan diri dan menggunakan ruang sebaiknya untuk tujuan pembangunan diri. Justeru, untuk berubah menjadi seorang yang lebih baik, keupayaan berfikir secara mendalam agar kita...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via Anda Hebat
7 months and 3 weeks ago.

 

Jalan-jalan jumpa Rajnikanth

Kisahnya bermula apabila kami sedang berjalan-jalan di sekitar Midvalley Megamall. Aku, Israr dan gadis kesayangan masing-masing.Ketika itu, masing-masing baru saja lepas menyelesaikan sesi makan malam di salah sebuah restoran bbq di sini.Bila perut dah kenyang, masing-masing mula mahu buang air di tandas.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
7 months and 3 weeks ago.

 

4 tips pemasaran OFFLINE tambah populariti jenama anda!

Dengan peningkatan populariti pemasaran atas talian, sebenarnya, banyak lagi kaedah offline yang kini semakin dilupakan. Sememangnya pemasaran atas talian menjadi sangat penting dalam dunia serba canggih hari ini, tetapi, penglibatan di luar talian internet juga sebenarnya masih ada kesan yang tersendiri...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via Anda Hebat
7 months and 3 weeks ago.

 

Bagaimana Star Wars jana 1 billion USD?

Filem Star Wars: The Force Awakens kini menjadi filem paling laris di muka bumi dengan kejayaan menjana 1 billion USD yang dicapai hanya dalam tempoh 12 hari tayangan. Rekod ini mengalahkan filem Jurassic World pertengahan tahun 2015 yang lalu apabila berjaya jana 1 billion USD dalam tempoh 13 hari.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via Anda Hebat
7 months and 3 weeks ago.

 

Malaikat maut pon ada #2kerja

Bila bercakap tentang mati, ia agak taboo malah ada di antara kita mengelak untuk bercakap tentang mati kerana ia dianggap sebagai pembawa nasib buruk dalam kehidupan.Ya, mungkin begitu, namun demikian, kita harus faham bahawa kehidupan ini pada akhirnya kita akan mati.Cuma, bila, di mana dan dengan siapa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
7 months and 3 weeks ago.

 

Potensi MyKad

Ramai antara kita yang ada MyKad. Lebih menarik lagi MyKad ini memang dibawa ke mana-mana dan tersimpan rapi dalam dompet semua orang. Untuk pengetahuan, MyKad diwujudkan sebagai satu dokumen pengenalan diri paling canggih ketika ia mula diperkenalkan kerajaan sekitar tahun 90-an yang lalu. Kini, sejak ia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via Anda Hebat
8 months ago.

 

Hans and Mel dah menikah!

Cuti panjang aku bermula dengan memenuhi undangan perkahwinan untuk Hans and Mel yang diadakan di dewan SP Arena, Seberang Jaya.Hans dengan Malissa ni memang antara member baik aku yang sentiasa menjadi "tulang belakang" kalo ada apa-apa yang berlaku kat aku la.Depa dua ni mula berkenalan dalam program On...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
8 months ago.

 

Ada sindiket peminta sedekah?

Baru-baru ini ketika aku dan isteri dalam perjalanan ke rumah kawan kami, ada seorang peminta sedekah dijumpai di lampu isyarat dekat persimpangan Bandar Tun Hussein Onn.Aku bukan apa, kalau selalunya peminta sedekah di tepi jalan selalu dijumpai di jalanraya sekitar Bandaraya Jakarta. Tapi, kali ni aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
8 months and 4 weeks ago.

 

Serangan di Perancis memburukkan kehidupan rakyat Syria

Kejadian serangan pengebom berani mati di Paris baru-baru ini sedikit sebanyak membuka mata dunia akan ancaman yang dibawa oleh kumpulan militan IS.Mereka ini bukan sahaja mampu menghuru-harakan keadaan, malah mengundang ketakutan masyarakat dunia dalam menjalankan urusan seharian.Bayangkan, hasil serangan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months ago.

 

Majlis Resepsi Anis Adila dan Zaki

Semalam adalah majlis resepsi salah seorang rakan sekelas yang memang baik dengan aku sejak Tingkatan 1 sampailah Tingkatan 5.Anis Adila nama dia. Seorang budak yang lemah lembut dan sangat rajin.Kalau zaman sekolah dulu, banyak cikgu suka puji dia sebagai 'calon menantu' pasal dia memang baik, sopan santun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months and 2 weeks ago.

 

Sebelum Wartawan Penyiaran Bahagian 2

Kalau sebelum ni aku ceritakan kisah jiwa muda aku tak mampu nak hadapi cabaran kerja ikut shift.Tinggalkan kisah tu memandangkan ia telah pun berlalu. Perkara penting dalam kisah sebelum ini ialah aku berjaya menambah kemahiran komunikasi dengan berkesan apabila bertemu pelanggan mahupun bercakap dengan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months and 2 weeks ago.

 

Sidang media tanpa soalan

Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, terdapat banyak perkara aneh yang berlaku terutamanya dalam bidang media.Salah satu perkara paling aneh apabila ada sidang media yang tidak membenarkan wartawan bertanya soalan.Kalau dah namanya sidang media, semestinya ia bersifat dua hala. Ada kenyataan dibacakan,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months and 3 weeks ago.

 

Manusia kencing merata di tahun 2015

Ramai di kalangan rakyat Malaysia kini bising dengan ketidakpuasan hati dengan hal-hal politik negara.Namun, kita selalu lupa untuk membuat teguran orang sekeliling kita apabila ada perlakuan yang menjijikkan yang berpotensi untuk memalukan negara.Salah satu contoh paling keji ialah perbuatan kencing di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months and 3 weeks ago.

 

Sebelum wartawan penyiaran - Bahagian 1

Sedar tak sedar, aku dah berada di tahun ketiga dalam dunia penyiaran yang mana aku tak pernah mimpi untuk berada di sini satu masa dulu.Banyak perkara yang aku hadapi sepanjang laluan sebelum menjadi seorang wartawan penyiaran seperti sekarang.Malah, kini aku sedar bahawa dalam kebanyakan laluan hidup yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog moonlat moonlat via HilalAzmi
9 months and 3 weeks ago.

 

1 2 3 4 5 Next »