User Profile: hasrulhassan

Show pings in: English | Malay | All

 

hasrulhassan

Your avatar

Real Name: hasrulhassan

Member Since: 5th May 2011


the author of panduan menulis blog - www.hasrulhassan.com


Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 91

Mahu Contoh Soalan Temuduga Penguasa Kastam?

Jika anda dipanggil untuk hadir temuduga untuk jawatan Penguasa Kastam, maka anda perlu bersedia. Bagaimana nak bersedia? Anda perlu tahu corak dan jenis soalan-soalan yang bakal ditanya semasa temuduga Penguasa Kastam itu nanti.Andai tak prepare, anda mungkin akan sukar untuk lulus dalam temuduga Penguasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via iKerjaya Graduan
3 days and 16 hours ago.

 

Menu Untuk Isteri Pantang Bersalin

Menu untuk isteri pantang bersalin. Alhamdulillah, saya dianugerahkan Allah S.W.T untuk menjadi seorang suami yang boleh memasak. Apabila menjadi seorang house husband kerja dari rumah, saya ada waktu untuk asah skill memasak saya. Isteri saya baru sahaja lahirkan anak keempat. Jadi, disebabkan memang saya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
3 days and 17 hours ago.

 

9 Tips Dapatkan Naikkan Komisen Affiliate Lazada

Salah satu sumber income online seorang blogger adalah menerusi program affiliate. Program affiliate adalah program percuma bisnes secara online yang membolehkan anda mendapatkan komisen bagi setiap jualan yang terhasil untuk satu-satu produk. Produk ini disediakan oleh pihak pengendali program affiliate. ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
4 days and 4 hours ago.

 

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week ago.

 

Chicken Chop Murah, Cuma RM4 Sahaja

Chicken Chop. Anak-anak saya memang suka makan Chicken Chop. Setiap kali makan di luar, anak-anak pasti akan memesan menu Chicken Chop (kalau ada). Kalau tidakpun, mereka akan pesan Nasi Goreng Pattaya. Disebabkan dah selalu makan, mereka sudah tahu dan boleh menilai mana satu Chicken Chop yang sedap. Saya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week ago.

 

Ketahui 7 Punca Masalah Graduan Menganggur

Ramai majikan memberitahu bahawa masalah graduan yang dihadapi masa kini kebanyakkan sama sahaja rentaknya. Anda perlu mengetahui masalah dan realiti yang berlaku pada hari ini untuk memastikan anda tidak tergolong di dalam golongan yang dinyatakan di bawah ini.7 Punca Utama Graduan MenganggurIni...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via iKerjaya Graduan
1 week ago.

 

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week ago.

 

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti. Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and a day ago.

 

Sultan Cola - Minuman Habbatus Sauda Berkarbonat

Sultan Cola - minuman Habbatus Sauda berkarbonat. Anda pernah rasa? Inilah pertama kali saya tahu mengenai minuman yang mengandungi Habbatus Sauda atau Black Seed yang ditinkan sebagai minuman berkarbonat. Saya dapat peluang merasa minuman ini semasa pergi shopping buah kurma di Saudagar Kurma, Penang. ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and a day ago.

 

20+ Gambar Honda CRV 2017 - Kini Dengan 7 Seaters

Honda CRV 2017. Dah tengok rupa 'paras' kereta Honda CRV baru tak? Honda antara jenama kereta yang digemari di Malaysia. Jenama ini sangat mudah menarik perhatian golongan yang berduit terutama dari golongan muda yang bekerjaya di Malaysia. Malah, ia juga menjadi antara jenama kereta yang disukai oleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 2 days ago.

 

4 Mudarat Guna Sikat Rambut Yang Salah

Tahukah anda bahawa penggunaan sikat rambut boleh mendatangkan mudarat jika kita kurang bijak memilih sikat yang sesuai? Ya, bukan semua jenis sikat sesuai dengan keadaan rambut seseorang. Seperti juga alat solekan yang lain, anda perlu menggunakan jenis dan bentuk sikat yang hanya sesuai untuk keadaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 2 days ago.

 

Untung Siapa Belajar Main Saham

Untung siapa yang dah ada ilmu mengenai pasaran saham ni. Sebab apa? Sebab pasaran saham adalah antara lubok buat duit yang dah lama wujud. Memang terbukti telah menjadikan ramai golongan yang ada ilmu pasaran saham kaya raya. Pun begitu, ada juga yang kurang bernasib baik dan gagal. Tapi tak ramai, jika...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 3 days ago.

 

Bawa 'Pelancong' Dari Singapura Shopping Pasar Kemboja - Rezeki Sebagai Tour Guide

Rezeki Allah S.W.T ini boleh hadir dari banyak sumber. Kadang tak terfikir pun. Alhamdulillah, baru-baru ini saya ditakdirkan Allah S.W.T untuk kenal sebuah keluarga dari Singapura yang datang ke Parit Buntar untuk urusan pernikahan anak lelaki mereka. Alang dah datang untuk hadiri majlis, maka mereka ambil...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 3 days ago.

 

Senarai Peserta Kontest 'Siapa Nama Baby Hasrul Hassan'

Terima kasih kepada semua rakan-rakan blogger yang sudi menyertai kontest ini. Wang hadiah RM300 untuk peneka tepat sudah sedia untuk dipindah-milik. Dan in Sha Allah, 5 peserta terawal akan saya boost trafik blog mereka sehingga mencanak meroket. Walaupun penyertaan kurang menggalakkan, tapi saya puas...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 3 days ago.

 

Nama Baby Baru Hasrul Hassan Ialah .....

Alhamdulillah, akhirnya saya dan isteri telah sepakat untuk menamakan bayi lelaki kami dengan satu nama yang pada firasat saya cukup baik. Saya juga telah selesai daftarkan nama anak kami secara sah di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam tempoh 14 hari yang ditetapkan. Buat rakan blogger yang menjadi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 4 days ago.

 

Cara Basuh Uri Bayi Baru Lahir

Ada yang mencari cara nak basuh uri bayi ehh? Yelah, bukan semua orang tahu cara nak basuh uri bayi baru lahir ni, apatah lagi jika pasangan suami isteri pertama kali menerima kehadiran cahayamata. In Sha Allah, kali ini saya nak kongsikan pengalaman saya sebagai seorang ayah membasuh sendiri uri anak yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 4 days ago.

 

Ikan Terubok Sedap Digulai Kari

Gulai Ikan Terubok? Rasanya ramai belum pernah mencuba menjadikan ikan Terubok sebagai bahan utama untuk menggulai. Kebanyakan dari kita akan memasak ikan Terubok samada digoreng atau dibakar/panggang. Setiap kali saya beritahu bahawa saya suka masak ikan Terubok dijadikan gulai kari, ramai macam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 4 days ago.

 

Peluang Kerja di Singapura

Mahu kerja di Singapura? Jika anda merupakan lepasan IPT atau kolej, maka ketahuilah bahawa peluang untuk anda bekerja di Singapura terbuka luas andai anda tahu cara nak memohon dan mendapatkan kerja di sana.Seronoknya kerja di Singapura kerana gajinya dibayar 3 kali ganda malah lebih jika dibandingkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via iKerjaya Graduan
1 week and 5 days ago.

 

Nak Tahu Rahsia Gaji RM4500 Sebagai Tukang Cuci Kereta?

Rahsia gaji RM4,500 sebulan sebagai tukang cuci kereta. Mitos? Anda mungkin tidak percaya, tetapi memang kerja sebagai seorang tukang cuci kereta boleh mendatangkan pendapatan yang lumayan setiap bulan. Itu adalah antara sebab kenapa salah seorang rakan saya sebaik sahaja habis pengajian di USM sebagai...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 5 days ago.

 

Minum Susu Sampai Tua

Apabila usia makin meningkat, macam saya, pasti faktor kesihatan adalah paling perlu dititikberatkan. Dan antara yang susut nilai dalam badan, yang kena dan perlu diambil perhatian oleh orang sebaya saya ialah kerapuhan tulang. Bagi lelaki, ia mungkin bukan satu masalah besar, sebab kadar kehilangan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog hasrulhassan hasrulhassan via HASRULHASSAN.COM
1 week and 5 days ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »