User Profile: haffizuliskandar

Show pings in: English | Malay | All

 

haffizuliskandar

Your avatar

Real Name: ceritaejoy

Member Since: 18th December 2014



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 12

Cara lafaz niat puasa sebulan dan esok hari dalam bahasa rumi.

Cara lafaz niat puasa sebulan dan esok hari dalam bahasa rumi | InsyaAllah, 2 hari sahaja lagi kita bakal memasuki bulan Ramadhan 2017! 1 bulan yang istimewa yang sudah pastinya di tunggu-tunggu oleh semua umat islam. InsyaAllah. Ahha! Bila masuk bulan Ramadhan ni, mulalah ramai yang tercari-cari niat puasa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 days and 7 hours ago.

 

4 Sebab Kenapa diberikan nama Masjidil haram.

4 Sebab Kenapa diberikan nama Masjidil haram| Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih diberikan kesempatan untuk aku menulis di blog Mrejoy ini, alhamdulilah. Ok, baik! Hari ini aku nak kongsikan dengan semua, mengenai masjid yang sangat terkenal di seluruh dunia, Masjidil Haram.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 days and 10 hours ago.

 

Sah atau tidak puasa jika tidak bangun sahur?

Sah atau tidak puasa jika tidak bangun sahur? | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih lagi diberikan kesempatan untuk aku terus menulis. Tinggal beberapa hari sahaja lagi kita bakal memasuki bulan Ramadhan. Alhamdulilah kerana Allah mengizinkan kita untuk merasai lagi bulan yang penuh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
4 days and 4 hours ago.

 

20 tanda yang menunjukkan korang dah terkena sihir pemisah

20 tanda yang menunjukkan korang dah terkena sihir pemisah! | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih diberikan kesempatan untuk terus menulis. Hari ini aku nak kongsikan dengan semua pembaca, di antara tanda-tanda yang menunjukkan seseorang itu atau diri kita sendiri dah terkena sihir...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
4 days and 6 hours ago.

 

Penampar sulung punya cerita.

Penampar sulung punya cerita | Alkisahnya, aku tak tahu apa-apa pun pasal cerita tampar menampar ni. Cuma semalam aku terbaca status facebook seorang top blogger ni, bro framestone, pasal tampar menampar ni. Mulanya macam tak ambil kisah sangat, sebab yelah, mungkin dia bergurau. Tapi bila dah ramai sangat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
1 week and a day ago.

 

Resepi minuman untuk kekal bertenaga dan tidak lapar ketika berpuasa!

Resepi minuman untuk kekal bertenaga dan tidak lapar ketika berpuasa! | Alhamdulilah, tinggal lebih kurang 9 hari sahaja lagi untuk semua umat islam memasuki ke dalam bulan Ramadhan, bulan yang penuh dengan keberkatan. Alhamdulilah juga, masih diberikan kesempatan untuk bernafas hari ini. Hari ini aku nak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
1 week and 2 days ago.

 

5 perkara yang kadang-kadang buat peniaga online jadi malas nak meniaga

5 perkara yang kadang-kadang buat peniaga online jadi malas nak meniaga | Ramai yang merasakan bisnes online itu lebih mudah dan senang berbanding dengan bisnes offline. Bisnes yang memerlukan kita bergerak ke sana dan ke mari atau mungkin perlu bukak kedai awal pagi dan tutup lewat malam. Yang sebenarnya,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
1 week and 4 days ago.

 

Tema hari guru 2017 : Guru Pembina Negara Bangsa

Tema hari guru 2017 : Guru Pembina Negara Bangsa | Ok. Walaupun aku dah lama tinggalkan sekolah, tapi perasaan ketika menyambut hari guru tu tetap ada dalam memori aku. Tak pernah hilang. Sebab waktu inilah kita nak tengok semua guru menyanyi. Hehehe. Dan dah pasti akan ada macam-macam aktiviti pada hari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
1 week and 4 days ago.

 

Fattah amin : Bintang Paling Popular ABPBH 3.0

Fattah amin : Bintang Paling Popular ABPBH 3.0! | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah masih lagi diberikan kesempatan untuk menulis. Dah baca penulisan Mrejoy sebelum ini mengenai Income sehari RM100 hanya dengan promote bisnes di handphone ? Ok lah, hari ini, aku nak bercerita pula mengenai...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
1 week and 4 days ago.

 

Income sehari RM100 hanya dengan promote bisnes di handphone!

Income sehari RM100 hanya dengan promote bisnes di handphone! | Assalamualaikum dan selamat pagi. Alhamdulilah sekali lagi kerana masih diberikan kesempatan untuk menulis. Hari ini aku nak kongsikan beberapa cara mudah untuk buat duit online. Baik. Zaman sekarang ni, boleh dikatakan hampir kesemua orang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 weeks ago.

 

Menu berniaga di bazar Ramadhan : Kek batik oreo.

Menu berniaga di bazar Ramadhan : Kek batik oreo | Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Alhamdulilah. Masih di berikan kesempatan untuk terus menulis. Blog mrejoy nampaknya sedikit terbiar dek kerana kesibukan kepada tugas hakiki serta perniagaan sampingan yang memerlukan aku lebih fokus kepadanya. Baik!

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 weeks and a day ago.

 

Resepi nasi goreng kampung sedap dan yang penting, mudah!

Sumber :myresepi.netResepi nasi goreng kampung sedap dan yang penting, mudah! | Ahah. Hari ini terasa nak kongsikan resepi atau cara paling mudah nak masak nasi goreng kampung dan yang penting sedap. Kadang, bila masak sendiri kat rumah, rasa dia tak macam yang dekat kedai, hari ini, bila lepas dah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 weeks and 3 days ago.

 

Dugaan demi dugaan.

Dugaan demi dugaan| Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tahun 2017 sememangnya memberikan 1001 makna kepada aku. Melangkah ke dalam bulan Mei 2017, dah pelbagai cabaran dan dugaan yang aku tempohi. Dan nampaknya ianya masih belum mahu berhenti. Pasti ada hikmahnya dan penyebab Allah mengizinkan semua...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 weeks and 3 days ago.

 

Siapa pemenang Mentor Milenia 2017?

Siapa pemenang Mentor Milenia 2017? | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih lagi diberi kesempatan untuk terus berbuat kebajikan di atas muka bumi Allah ini. ok! Semalam! Final mentor milenia 2017! Mulanya aku ada la sikit-sikit rasa bersemangat nak tengok, sebab aku nak tahu siapa yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
2 weeks and 4 days ago.

 

Bersedekah sewaktu kita tiada apa-apa.

Bersedekah sewaktu kita tiada apa-apa | Aku sebenarnya dah lupa dekat mana aku baca pasal benda ni. Yang kata, waktu terbaik untuk kita bersedekah adalah sewaktu kita tiada apa-apa. Contohnya dalam kocek waktu tu Cuma ada RM5. Dan kita jumpa orang yang minta sedekah. Ha, waktu itulah yang dikatakan waktu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks ago.

 

Masalah gangguan bekalan air di alor gajah, Melaka

Masalah gangguan bekalan air di alor gajah, Melaka | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Rasa-rasanya kerap juga alor gajah ni mengalami masalah bekalan air yang tiba-tiba tiada! Tahu-tahu, bukak paip takda air. Waktu balik kerja semalam, aku guna air paip dekat luar rumah untuk cuci laman. Ok je air nya.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks ago.

 

Malacca di hapuskan!

Malacca di hapuskan!| Agak viral juga berita mengenai penggunaan nama Malacca bakal di hapuskan kerana kerajaan negeri Melaka telah mengeluarkan kenyataan bahawa, selepas ini samada penggunakan di dalam bahasa melayu atau bahasa inggeris haruslah menggunakan ejaan Melaka dan tidak akan ada lagi ejaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks and a day ago.

 

Resepi air soda herbs mudah sedap.

Sumber : asapdapur.comResepi air soda herbs mudah sedap! | Sedar tak sedar, kita dah nak puasa kan? Hujung bulan ni je, dah tak lama je lagi. Dan sudah pastinya, pelbagai resepi minuman dan makanan yang akan muncul. Macam-macam nama. Dan kali ini, aku nak kongsikan dengan korang semua, Resepi air soda...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks and 2 days ago.

 

Kena marah dengan penghuni sarang semut api

Kena marah dengan penghuni sarang semut api | Kadang-kadang, boleh jadi tak percaya dengan perkara-perkara mistik ni, tapi kita kenalah terima hakikat bahawa, kita berkongsi kehidupan di dunia ini dengan makhluk yang lain. Cerita mrejoy kali ini macam ni, rumah yang aku duduk sekarang, ada tanah sikit kat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks and 2 days ago.

 

Pengalaman melihat kemalangan depan mata!

Pengalaman melihat kemalangan depan mata! | Semalam, anak kedua Mrejoy tak sihat. Deman dan selsema. Jadi kenalah bawa ke klinik untuk pemeriksaan. Dalam perjalanan nak balik ke rumah tu, minyak kereta pulak habis! Aduh! Yang Sebenarnya, meter minyak kereta aku tu rosak! Isi lah berapa banyak pun minyak,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog haffizuliskandar haffizuliskandar via MrEjoy
3 weeks and 2 days ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »