User Profile: YunFila

Show pings in: English | Malay | All

 

YunFila

Your avatar

Real Name: Ayuni Rafilah

Member Since: 29th June 2017


Life hacks blogger who is also a potato. Frequently writes when her brain juice runs high.


Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 2

Iklan Aiskrim Yang Paling Epik Di Seluruh Nusantara

Berulang kali tonton iklan ini pun tetap tak kering gusi dibuatnya. Err... mana nak cari aiskrim ini ya?

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 week and 5 days ago.

 

Steak Salmon Untuk Ibu

Dulu masa Mama terpaksa berehat di rumah selepas menjalani pembedahan mata, Ayuni masakkan untuk Mama makanan yang kebanyakannya berasaskan sayur dan ikan, serta makanan yang kurang gula dan garam. Ayuni gunakan ikan salmon sebagai stik untuk gantikan daging yang menjadi kegemaran Mama, dan galakkan Mama...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
2 weeks ago.

 

Apa Dah Jadi Dengan Maskot Lama Sustagen?

Dah tengok iklan minuman susu Sustagen? Kini Didi Friends dilantik menjadi duta terbaru Sustagen Malaysia menggantikan duta lama yang pernah terkenal di kalangan generasi X di Asia Tenggara sejak tahun 1980-an.Masih ingat lagikah anda dengan pasangan maskot lama Sustagen yang bernama Susy dan Geno?

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
2 weeks and 2 days ago.

 

Pizza Suka Hati

Satu resipi kegemaran Ayuni bila buat projek memasak bersama anak-anak murid Ayuni ialah Pizza Suka Hati. Mengapa namanya Suka Hati? Puncanya Ayuni akan biarkan mereka memilih bahan-bahan tertentu seperti hirisan sosej, keju, tomato, bawang putih, lada Benggala, nenas, cendawan, sos barbeku, isi ayam, isi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
2 weeks and 2 days ago.

 

Seram, Radio Di Rumah Terpasang Sendiri

Apa perasaan anda jika balik ke rumah dan mendapati radio atau televisyen di rumah terpasang... padahal tiada sesiapa di rumah pada masa itu!Inilah apa yang berlaku pada Ayuni dan keluarga semasa kami balik dari kerja malam tadi. Selesai membuka kunci pintu rumah dan sebaik saja kami masuk ke ruang tamu,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
2 weeks and 3 days ago.

 

Iklan Krim Pemutih Kulit Yang Ekstrem

Ayuni terjumpa iklan ini semasa sedang melayari sebuah platform membeli-belah tadi. Biar betul krim ini boleh jadikan kulit jadi putih sampai macam tu sekali! Tak dapat nak bayangkan bagaimana rupanya selepas diguna dalam setahun...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
2 weeks and 5 days ago.

 

Kapten Kaizo Buat Fan Service Khas Untuk Peminat

Krew produksi BoBoiBoy Galaxy mempersembahkan klip istimewa yang memaparkan Kapten Kaizo bagi menghiburkan peminat-peminat watak tersebut. Kedengaran suara gadis-gadis menjerit "KYAAAA~" di sepanjang susur masa akaun Facebook milik@MonstaChanneltatkala mereka melihat .gif ini.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and a day ago.

 

Benih Bunga Seri Pagi Jadi Dadah Mengkhayalkan?

Tahukah anda bahawa biji benih bunga seri pagi boleh dijadikan dadah yang mengkhayalkan serupa LSD? Ini kerana benih bunga tersebut mengandungi asid LSA (Lysergic Acid Amide) yang boleh memberikan kesan halusinasi kepada orang memakannya. Kesan halusinasi daripada pemakanan biji benih bunga seri pagi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and a day ago.

 

Kulit Melecur Selepas Digosok Penjual Krim Pemutih

Semasa melayari Facebook, Ayuni terserempak dengan satu perkongsian yang dibuat oleh Muhd Syazwan tentang modus operandi penjual krim kecantikan yang sering memaksa orang untuk membeli krim kecantikan mereka. Antara taktik biasa yang mereka gunakan ialah menarik tangan orang yang lalu-lalang dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and a day ago.

 

Tips Untuk Menjadi Superhero

Dunia ini boleh menjadi tidak selamat sehingga adakalanya kita merasakan alangkah bagusnya jika terdapat golongan superhero (adiwira) muncul memberikan bantuan. Malangnya, mustahil bagi manusia biasa untuk terbang dan memiliki kuasa luarbiasa seperti yang dipaparkan dalam buku komik dan filem. Walau...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and 4 days ago.

 

'Makhluk Jelmaan Syaitan' Gempar Penduduk Kampung

Kemunculan bangkai sejenis makhluk yang tidak dikenalpasti di Qaqeni, sebuah perkampungan Afrika Selatan telah menggemparkan penduduk sekitar. Mereka mendakwa bahawa makhluk yang menyerupai manusia tersebut merupakan hasil pemujaan syaitan oleh ahli sihir.Gambar yang memaparkan rupa 'makhluk jelmaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and 4 days ago.

 

Perkara Menyeramkan Yang Berlaku Di Waktu Raya

Sambutan Hari Raya Aidilfitri biasanya penuh dengan kemeriahan dan kegembiraan. Namun ada juga kisah-kisah menakutkan yang timbul di kala waktu perayaan ini. Pernahkah anda mengalami sendiri perkara-perkara menyeramkan berikut di waktu raya?1. Membasuh pinggan mangkuk yang bertimbun-timbun selepas...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and 6 days ago.

 

5 Iklan Hari Raya Yang Paling Mengusik Emosi Penonton Tahun Ini

Menjelang Hari Raya sudah pasti banyak syarikat bertungkus-lumus menerbitkan iklan raya yang bukan sahaja membantu mempromosikan produk dan perkhidmatan, malah mengingatkan masyarakat tentang kepentingan meraikan perayaan bersama-sama keluarga dan rakan-rakan. Tahun ini beraneka ragam iklan raya ditonjolkan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
3 weeks and 6 days ago.

 

Hukum Amalan Memberi Duit Raya

Kita sudah sedia maklum bahawa apabila tiba musim perayaan Aidilfitri, ramai akan menyambut Syawal dengan gembira. Sudah tentu kanak-kanak merupakan golongan yang paling gembira kerana di samping dapat menikmati kuih raya yang enak semasa menziarahi rumah jiran tetangga dan saudara mara, mereka juga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
4 weeks and a day ago.

 

Ribena Mint Soda

Sepanjang Hari Raya Aidilfitri ini cuba hidangkan tetamu air Ribena Mint Soda. Cara membuat koktel ringkas dan menyeronokkan ini ialah campurkan kordial Ribena bersama air aiskrim soda. Kemudian bubuh daun pudina dan ais secukup rasa ke dalam campuran. Rasanya sangat nyaman bila diminum dan pasti tetamu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
4 weeks and a day ago.

 

Mahkamah Khas Jenayah Seksual Kanak-Kanak Usaha Banteras Pedofilia Di Malaysia

Selaras dengan Rang Undang-UndangKesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak- Kanak 2017 yang diluluskan di Parlimen pada April lalu, kini Mahkamah Khas Jenayah Seksual Kanak-Kanak ditubuhkan di Malaysia bagi mengendalikan kes-kes penganiayaan seksual terhadap kanak-kanak serta melindungi mereka...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 month ago.

 

Kes Zulfarhan Bukti Fitnah Boleh Membunuh

Rasa sedih bila membaca tentang kes buli sampai mati yang menimpaAllahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain pada Mei lalu, terutama bila memikirkan kepiluan yang dirasai keluarga mangsa di ambang Hari Raya Aidilfitri ini.Ayuni tidak ingin bercerita tentang bagaimana arwah tersebut meninggal dunia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 month ago.

 

Hijabs By Hanami Serlah Keanggunan Muslimah Moden

Ayuni sedang mencuba instant shawl Maya dua warna keluaran Hijabs By Hanami. Adakah warna fuschia ini sesuai dengan Ayuni? Jarang pakai warna sebegini. Apa yang Ayuni suka tentang tudung Hijabs By Hanami ni ialah kainnya yang lembut, selesa dan senang dibentuk. Rekaan dia pun unik dan gayanya lain daripada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 month ago.

 

Kenali Jenis Kurma Yang Anda Beli

Buah kurma telah menjadi makanan yang wajib ada di sepanjang bulan puasa memandangkan ia juga merupakan salah satu makanan sunnah Nabi. Selain daripada rasanya yang manis dan sedap, buah kurma juga memiliki khasiat baik untuk kesihatan, di antaranya karbohidrat, serat, protein, vitamin C, air, dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 month and a week ago.

 

Nak Dapatkan Set Fanta5y Pouch Dari Hermo Secara Percuma?

Hermo kini kembali dengan jualan #612Fanta5y sempena ulangtahunnya yang ke-5 di mana semua produk kosmetik dan penjagaan kulit akan dijual dengan harga yang amat luarbiasa.Luarbiasa yang macam mana tu? Pembeli boleh menikmati diskaun sehingga 90% dan tawaran hebat ke atas pembelian produk bermula pada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog YunFila YunFila via YunFila
1 month and a week ago.