User Profile: empayarutama

Show pings in: English | Malay | All

 

empayarutama

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 6 of 6

Penat Sungguh

Sepuluh hari lepas memang aku rasa betul-betul penat. Ngalahkan kerja kontrak cam yang aku pernah cerita dulu. Kelam kabut juga bila yang satu tu sibuk nak ejas akaun dia biar nampak untung besar sebab nak buat pinjaman kat bank hahahahahah manakala yang satu lagi tu pulak mintak buatkan deraf odit sebab...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
21st March 2013 3:52am

 

Sambungan Teknik Belajar Menipu - Permudahkan Yang Mudah

Dah lama cerita ni tersimpan dalam deraf. Lepas baca iklan Dhia Dirham aku rasa bolehlah dikongsi bersama untuk sesapa yang boleh faham dan gunakan untuk tugas harian. Cuma aku heran belog dia cam tak berhapdet larrr walaupun cbox aktif. Ramai yang tanya "camana ko buat aaa? Job banyak tapi sempat minum ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
11th March 2013 12:08pm

 

Jawapan Kepada WW Dua Minggu Lepas

Hamboih sampai dua minggu baru nak jawab persoalan Wordless Wednesday (WW). Erkkkk bila masa aku buat WW dua minggu lepas? Ni, ni, nak cerita, selain dari baca paper dan belog untuk lihat perkembangan di Lahat Datu Sabah; aku baca juga berita terkini online dan salah satu pilihan ialah Malaysian Digest...

0Disike this ping 1Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
6th March 2013 1:25am

 

Celaru, Keliru

Pelik bila tengok followers 820 tapi lepas buat cerita Review Mereka Yang Terpilih cuma bertambah 17; patutnya 817 kan? Mana datang 3 lagi followers tu yea? Ke sebelum tu memang dah ada 803 tapi 3 orang lagi keluar ngam-ngam sebelum aku tulis cerita tu kendian masuk balik? Musykil tullah. Nasib baik aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
1st March 2013 12:01am

 

Wasiat Buat Isteri...

Berat rasanya untuk aku menulis yang ini. Tapi siapa tahu jika aku yang akan pergi dahulu (Allah saja yang mengetahui). Buat isteriku; oleh kerana kamu telah bergelar ibu, emak, mama, mami, ummi, bonda, atau apa saja panggilan dari anak-anak untuk seorang ibu; ada beberapa pesanan istimewa untukmu. 1.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
23rd February 2013 6:30am

 

Entri Tak Popular

Jeles tul bila singgah kat belog korang; nampak popular pos sebab cerita-cerita rojak aku tak boleh keluar punnnn. Sudah ku cobak beberapa kali namun hasilnya hampehlar. Ada belog-belog tu siap buleh timbul tenggelam timbul cam nek tangga cantik betul aku nengok. Sampai meleleh leleh air liur limau yang aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
18th February 2013 3:30pm

 

Ehhhh Dah Menang Ke?

Siang tadi dalam kotak surat ada satu pesanan dari POSLAJU suruh ambik barang kat Larkin. Jenuh juga mikio siapa agaknya bagi aku hadiah sempena Raya Cina (tak pun hadiah Valentine kuangkuangkuang ^_^). Bila nengok nama pengirim 'Remyhazza' alamak, alamak - dah menang ke? Baru je Abang Remy hapdet...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
15th February 2013 2:00am

 

Program Affiliate Jana Ribu-Ribu

Terbuka juga kepada yang berjaya jangan malu-malu berkongsi di sini. Mungkin ada yang nak cerita kejayaan sebenar dari bulan pertama hingga ke tahun lima dan cuba bahagikan pendapatan itu dengan 60 bulan; berbaloi-baloi tak. Saja je bukak dashboard kereta (mana ada kereta) belog nampak komen anon buat aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
9th February 2013 8:12am

 

Review Mereka Yang Terpilih

Aku cilok tajuk ni dari encikcopypaste aka kopi pasta yang menunggu dan akhirnya berjaya sebagai follower kelapan ratus. Sempat dia bergaduh jap ngan Devilz Adrian nak dapatkan nombor tu. Itu yang Devilz Adrian main acah acah kejap follow kejap keluar kejap follow kejap keluar akhirnya tewas juga (eh aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
5th February 2013 8:36am

 

Berat Mata Memandang - Suratan Atau Kebetulan 2

Ini sambungan cerita siang tadi. Hidup kita ni kan, penuh dengan budaya dan adat resam yang diwarisi sejak zaman berzaman. Segala petua dan pantang larang yang diperturun mungkin ada alasan atau logik yang tersendiri. Waktu aku terjebak dengan kerja-kerja macam yang aku cerita siang tadi tu kandungan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
20th January 2013 12:22am

 

Berat Mata Memandang - Suratan Atau Kebetulan

Terima kasih buat semua yang masih sudi jengah dan baca. Terima kasih juga buat kengkawan yang beri peringatan untuk aku jaga kesihatan. Eeeeeeee dah macam teks ucapan la pulokkk hahahahah. Dua tiga menjak ni memang aku kurang sikit menulis. Jadi kat bawah ni ada beberapa gambar yang dah separuh siap hasil...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
19th January 2013 9:29am

 

Menutup Tirai 2012

Sebagai penutup tahun 2012; walaupun sibuk dengan kerja kontrak yang ntah bila ntah nak siap; bawak jugalah budak-budak ke karnival Upin Dan Ipin semalam. Ini kali kedua karnival di Johor yang kitorang pergi. Yang memula tu kat sini. Sebab dah kali kedua, kali ni diorang sibuk bergambar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
31st December 2012 11:58pm