User Profile: empayarutama

Show pings in: English | Malay | All

 

empayarutama

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 3 of 6

Bermuka Muka

Bila terdengar bunyi kucing bergaduh kat luar, teringatlah yang Aku Tak Mampu Menahannya.... Siapa yang belum baca cuba klik cerita yang amat menyayat hati tu.Kali ni aku nak kongsi pemerhatian dan pengalaman (bermakna ini pandangan peribadi ya) pasal kucing lagi. Suka datang mengeow depan kita mintakmakan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
9th November 2014 7:32am

 

Aku Memang Tak Mampu Menahannya...

Lepas pos entri hujung bulan lepas, aku usha sorang awek ehhh salah. Aku usha ChurpChurp sebab iklan dia macam makin kurang atau senang cakap - langsung tak ada. Tak taulah kalau promosi berbeza mengikut individu. Korang punya (yang ada joinler) camana?E-mel pun macam ada tak ada. Yangpastinya promosi untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
5th November 2014 5:41am

 

Spontaneous Saturday - Penyokong Cilik

Putera Nur Aisy Syafiq, 68 hari...Minggu lepas majlis potong jambul, minggu nih kasi botak. Tinggalkan kenangan sempena final Piala Malaysia JDT vs Pahang malam nanti.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
1st November 2014 4:17pm

 

Menjunam Entah Di Mana

Selalunya dalam geraf prestasi, makin besar angka yang diperoleh ia tanda makin bagus. PageRank blog atau website juga lebih baik jika berada pada kedudukan yang besar (tidak lebih sepuluh).Tetapi sebaliknya berlaku bila kita lihat kedudukan ini melalui analisa oleh ALEXA. Ianya terbalik.Aku mula menulis...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
29th October 2014 9:53am

 

Serabut

Aku gagahkan diri untuk tulis walaupun gagal untuk lawat kengkawan. Sebenarnya dari bulan empat lagi boleh kata aku kerja 24 jam. Kadang kadang tertidur depan pc pun ada, tak tipu.Begini. Bulan Mac dulu ada beberapa kawan perkenalkan aku kepada beberapa kawan mereka yang lain. Ada yang baru beberapa bulan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
17th October 2014 2:21am

 

Misteri Yang Belum Terungkai

Memang 'misteri'. Ngalahkan misteri kehilangan pesawat MH370. 'Misteri' tapi tak berapa seram jadi sesapa buleh baca pukul berapa pun walau sedang berhibernasi.Cenggini.Bermula tiga hari lepas campur hari ni tetiba je ada banyak, sembilansemuanya CPUV yang melekat. Itupun aku baru perasan bila bukak Nuff...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
11th October 2014 8:19pm

 

Maaf Aku Memang Tak Sempurna

Haaa ini bukan ulasan wayang cam dulu cuma aku tetiba rasa bersalah dok promot cerita-cerita Melayu kita yang sekarang ini. Iyalah bila kita kian galak disogok dengan cerita sebegini dan berdasar jumlah peningkatan penonton; rasanya kita dalam tak sedar disuruh menerima; menerima dan bersetuju menerima isu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
8th October 2014 1:12am

 

Terbaik Memang Terbaik

Aku pernah terbuat ulasan sukan dalam belog ni. Ala main-main jer. Tapi lepas tamat acara badminton Sukan Asia 2014 baru-baru nih, aku rasa cam betul apa yang aku tulis dulu.Tengok ranking terkini BWF setakat 25 September 2014;- Datuk Lee Chong Wei masih no. 1 tetapi Lin Dan telah melonjak ke no. 15. Baca...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
3rd October 2014 2:02am

 

Pelan, Pelan-pelan Tau

Alhamdulillah walau makin sibuk rezeki bertambah. Aku beli 4 MAXIS prepaid untuk budak-budak sebab teruja dengan 'Chat' Sosial Percumanya. Nombor yang macam aku pernah cerita dulu dah takde keluar lagi. Jadi nombor yang ada bermula dengan 011 diikuti lapan nombor lain. Lepas top-up, masing-masing ada kredit...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
1st October 2014 11:15pm

 

Bukan Kes G1M Yea

Ini gambar kereta lama. Oleh kerana kereta lama, aku beli insurans pihak ketiga (third party) aja. Doblas tahun kat tangan arwah abah, lima tahun kat tangan sendiri. Kiranya dah lebih namblas tahun jugalah. NCB pun dah maksima 55%.Baru-baru ni masa nak perbaharui insurans, aku ke pejabat pos.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
17th June 2014 4:19pm

 

Sekarang Pelik VII – Misteri Nusantara vs Detik 12 Malam

Cerita ini aku labelkan kategori 18PL jadi adik-adik yang kurang faham kena rajin bertanya orang yang lebih tua ya. Ianya terlebih seram sikit je berbanding Kisah Seram UUM yang pernah aku kongsi dulu.Aku jarang-jarang pusing keliling rumah selepas tengah malam. Baru-baru pindah dulu adalah rajin sikit dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
12th May 2014 10:17am

 

Penangan Siku Kluang

Zaman sekolah rendah dulu, ada mata pelajaran Lukisan. Dalam jadual waktu cuma sekali seminggu dan ambil dua masa pembelajaran. Sekarang ni dipanggil Pendidikan Seni Visual (PSV) dan darjah 4 ke atas ada subjek tambahan Kemahiran Hidup (KH). Salah satu kerja dalam kelas ialah anyaman kertas. Lebih kurang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
9th May 2014 3:41pm

 

Percubaan Pertama

Cerita ni agak lama juga. Minggu pertama bulan nih, aku jah yang tak sempat nak pos. Tapi tuan punya badan dok merengek-rengek nak nengok semula lukisan dia, kenalah sempatkan buat posting nih. Haaa meh nengok pe citernya.Hari Senin 1 April masa kat tadika, cikgunya beri borang kaler pink. Ada pertandingan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
23rd April 2014 5:42pm

 

Masih Bersangka Baik

Banyak yang dapat kita belajar dari tragedi MH370. Sekurang-kurangnya kita tau sikit tentang beberapa sistem dalamannya; bagaimana negara-negara jiran (termasuk negara sendiri) mengesan sesuatu objek yang masuk dalam ruang udara negara; beberapa jabatan yang terlibat dalam pengendalian penerbangan; dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
31st March 2014 6:08pm

 

Kambing Qurban Maulidur Rasul

Dalam tempoh 6 bulan kebelakang; ada tak sapa-sapa tau isu dalam negara yang melibatkan 'belanja besar' yang tidak dilaporkan? Kongsi lar sama-sama. Bukan apa, aku tak fikir kita sanggup korbankan sebuah pesawat yang mahal (rasanya sebuah Boeing 777 lebih dari AS$200 juta).Cuma nampak macam ada skrip...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
16th March 2014 6:32pm

 

Fokus: Hilang Fokus

Sebelum aku teruskan, aku mintak maaf awal-awal jika ada yang tersinggung. Ini luahan hati aku secara peribadi dan pembaca diminta berfikir secara rasional di luar sedikit dari kotak pemikiran.Dua jam empatpuluh minit lepas tengah malam ini genap seminggu isu kehilangan MH370. Bila aku kaitkan dengan bidang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
14th March 2014 11:37pm

 

Sedih, Sebak Setelah 72 Jam Berlalu

Tidak ada apa yang lebih; dapat aku sumbangkan seperti sebelumnya. Aku hanya melihat, mendengar dan berdoa agar satu keputusan yang terbaik dapat kita semua terima. Begitu juga hubungan baik antara kerajaan dengan negara-negara di mana rakyat mereka terlibat sama - China khususnya. (Kredit gambar dari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
11th March 2014 1:21am

 

Panas Melampau-lampau Dan Berjerebu La Pulak

Lama tak sentuh blog. Yang betulnya aku belum dapat ejas ‘timing’ bila Johor ubah cuti untuk kerajaan dari Sabtu/Ahad kepada Jumaat/Sabtu. Sebelum masuk Januari 2014 lagi aku dah cuak dan jeles dengan masa. Kiranya sudah dua bulan lebih la ni ‘tuning lom betul lagi’.Apa taknya; budak-budak ke...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
6th March 2014 10:27am

 

Cerita Kedai Kopi Lagi

Ada kawan-kawan bertanyakan tanah di kawasan Pontian. Ikut pengalaman sendiri; aku cuma boleh jawab "majoriti tanah Pontian agak cerewet urusan jual belinya sebab tanah 'syarikat'". Kerana sebelum ini semua pemilik tanah yang aku jumpa - bila tunjuk geran aja - bersusun nama dari moyang, tok nenek, ipar...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
17th February 2014 9:29am

 

Trauma

Perghhh tujuh belas hari yang betul-betul buat aku trauma. Lepas kongsi cerita terakhir 1 Nov lepas (sambil ingatkan diri sendiri jangan sampai terlupa) semua PC yang ada kat rumah aku cuba upgrade sendiri kepada Windows 7. Rupa-rupanya bukan semua PC ngam untuk diupgrade. Kena tengok jenis dan memori juga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog empayarutama empayarutama via EmpayarUtama
18th November 2013 6:47am