User Profile: mediakedah

Show pings in: English | Malay | All

 

mediakedah

Your avatar

Real Name: Media Kedah

Member Since: 1st October 2017



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 10

Bayar Murah, Tak Kan Nak Jemput Naik Kereta Mewah?

PETALING JAYA: Seorang pengguna Grab yang kisahnya tular kerana mengeluh tidak selesa menaiki sebuah kereta yang ditempah menerusi perkhidmatan ‘e-hailing’ tampil membuat permohonan maaf. “Saya mohon maaf maaf kepada sesiapa yang tersinggung dengan kenyataan saya di Twitter, pemandu Grab dan mungkin...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.

 

Kereta mewah milik Syarikat D’Herbs antara disita dalam Ops Patuh

KUALA LUMPUR: Sebuah kereta mewah Rolls Royce dipercayai didaftarkan di bawah syarikat Dherbs Holding Sdn Bhd merupakan antara 20 kenderaan disita dalam Op Patuh yang dijalankan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di Jalan Bangsar, di sini malam tadi. Kenderaan itu ditahan kerana memilki Lesen Kenderaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 weeks and 4 days ago.

 

Adya Jebat buktikan diri dengan lagu balada terbaru

Mana mungkin menggenggam bara jika tapak tangan disuakan. Namun impian bisa sahaja dicapai andai usaha sekuat kemahuan. Lagu Pencuri Hati sudah pun menunjuk jalan terbentang untuk Ayda Jebat mencorak haluan. Berkeras membina haluan walaupun terhambat bayangan tidak mampu melantunkan lagu balada, Ayda tetap...

0Disike this ping 1Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 months and 2 weeks ago.

 

Kisah Paranormal, Rishi Si Pengawal Keselamatan (Bahagian I)

Salah satu hobi aku ialah mengumpul cerita seram. Aku suka semua literatur yang berkaitan dengan dunia paranormal dan minat aku hanya setakat itu sahaja. Aku bukan pencari hantu macam Uncle Seeker. Aku ni jenis bila kau cakap aku ada cerita hantu. Handphone aku dah siap di tangan untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
5 hours and 14 minutes ago.

 

‘Patutlah Pakaian Mereka Comot-Comot’ – Kisah 2 Beradik Yang Pendiam Dan Hiperaktif

Kerana bangku pecah, semuanya terdedah, demikian tulis guru lelaki ini yang tidak menyangka dua murid yang juga adik beradik ini rupa-rupanya datang dari keluarga yang susah. Dua beradik itu dijaga oleh bapa mereka, manakala si ibu telah mengambil keputusan untuk memilih...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
5 hours and 42 minutes ago.

 

Apabila Anak ‘Buang’ Ibu Bapa

KALAU seorang bayar RM2.99 juta, bayangkan kalau anda ada lima orang anak yang masing-masing berjawatan tinggi, pasti RM14.95 juta berada dalam tangan. Anda tidak lagi perlu bergantung kepada duit pencen atau dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) pada usia tua selepas bersara kelak. Malah, tidak perlu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
6 hours and 7 minutes ago.

 

Jangan Tinggal Anak Sendirian Di Rumah

MEMBACA laporan demi laporan mengenai kanak-kanak yang maut selepas ditinggalkan sendirian di rumah menimbulkan pelbagai pe­rasaan pada penulis. Sedih ada, kesal ada malah nak marah pun ada selepas kanak-kanak itu ada yang ditemui mati terjatuh dari apartmen yang dihuni, malah ada yang ditemui mati...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
6 hours and 24 minutes ago.

 

Bitcoin Terus Merudum

LONDON – Mata wang digital ter­kenal dunia, bitcoin menyaksikan penurunan 20 peratus kelmarin apabila harganya kini mencecah AS$10,000 (RM39,585), manakala mata wang kripto lain turut mengalami penurunan yang sama. Fenomena nilai susut itu berlaku gara-gara pelabur berasa bimbang apabila pengawal selia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
6 hours and 54 minutes ago.

 

Kenali 10 Lelaki Paling Kacak Di Dunia.

SIAPA lelaki paling kacak di dunia tahun ini? Fattah Amin? Itu mungkin pilihan anda dan yang pasti itu pilihan Fazura. Laman web Worlds Top Most tahun ini menyenaraikan 10 lelaki paling kacak 2018 meliputi pelbagai latar belakang dari putera diraja, pelakon sehinggalah model. Dari Eropah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
7 hours and 46 minutes ago.

 

Sinar baharu untuk pelarian Rohingya di Bangladesh

COXS BAZAR: Lebih 9,000 pelarian Rohingya yang tinggal di kawasan sempadan yang terpencil di Bangladesh sejak beberapa bulan lalu telah dipindahkan oleh agensi kemanusiaan bagi membolehkan mereka mendapat akses bantuan dan perkhidmatan asas dengan mudah. Kebanyakan mereka dipindahkan dengan bas ke...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
8 hours and 4 minutes ago.

 

Penyakit Resdung (Allergic Rhinitis) : Punca, Simptom dan Rawatan

Penyakit Resdung Resdung adalah salah satu penyakit yang berpunca daripada alahan ataupun dikenali sebagai Allergic Rhinitis. Ia melibatkan keradangan pada saluran hidung hingga menyebabkan beberapa simptom yang selalu berlaku pada pesakit resdung iaitu bersin, hidung berair, gatal hidung dan juga hidung...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 day and 18 hours ago.

 

Buah-Buahan Kaya Kandungan Vitamin C

Vitamin C merupakan nutrisi yang diperlukan tubuh untuk kepentingan tumbesaran, pemulihan dan menghalang radikal bebas yang menyebabkan penuaan semulajadi. Malahan, Vitamin C juga penting untuk pembentukan Kolagen, meningkatkan sistem ketahanan tubuh serta membantu penyerapan Zat Besi. Kekurangan Vitamin C...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 day and 19 hours ago.

 

Ketahui Fakta Gadget Pengaruhi Minda Anak-Anak

TAHUKAN anda, gadget berbentuk android sebenarnya tidak sesuai diberikan kepada anak-anak sebagai salah satu alternatif bahan bantuan pembelajaran? Tahukah anda, pendedahan gadget pada usia seawal dua tahun adalah sangat berbahaya pada anak-anak? Tahukah anda, anak-anak yang mendapat pendedahan dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 day and 20 hours ago.

 

Mydin Perluas Pembayaran Digital

MYDIN Mohamed Holdings Bhd (Mydin), pasar raya besar yang memiliki 145 cawangan menggunakan sistem pembayaran digital di semua cawangannya seluruh negara. Ketua Bahagian Komunikasi Pemasaran Jenama Mydin, Sabariah Mohd berkata, sejak 2015 lagi Mydin menggunakan sistem tersebut di beberapa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 day and 20 hours ago.

 

Harga Petrol Naik, Diesel Kekal

PETALING JAYA: Harga baharu bahan api petrol naik sebanyak empat sen, manakala diesel pula kekal mulai tengah malam ini. Harga RON95 dan RON97 turun naik sebanyak empat sen masing-masing kepada RM2.30 dan RM2.57 seliter. Manakala harga diesel pula kekal kepada RM2.32 seliter. Harga baharu ini diumumkan pada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
1 day and 21 hours ago.

 

Elak Minum Kopi Sebelum Penerbangan

MENIKMATI secangkir kopi ketika menunggu penerbangan menjadi amalan tradisi tersendiri khususnya buat pencinta kopi. Semua sedia maklum, kopi mempunyai banyak manfaat kepada kesihatan. Selain menjadi lebih produktif, kopi juga mampu untuk mengurangkan berat badan. Namun awas! Mengambil kopi pada waktu yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 days and 5 hours ago.

 

Ketahui Punca Kerosakan Kompresor Penghawa Dingin Kereta

“Encik, compressor air-cond kereta encik sudah rosak. Kena tukar ni, harga lebih kurang RM2000.” Wow! Mesti terbeliak biji mata anda kan. Mana tidaknya, sekarang ini dah hujung bulan. Poket dah makin kering, ada habuk saja. Berpusing kepala fikir sebab nanti nak bawa anak-anak pergi sekolah, pergi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 days and 6 hours ago.

 

Arwah Tunang Disihir Sampai Mati Menggunakan Gambar FB

Aku rasa aku nak share apa yang aku hadap dengan arwah tunang aku. Bukan untuk buka aib, tetapi mahu kalian mengambil iktibar dari kisah aku. Aku kenal dengan tunang aku masa zaman matrik lagi. Berkawan bertahun-tahun sampai kami ambil keputusan untuk bertunang pada 26 Disember 2015. Masa itu pun, aku dah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 days and 8 hours ago.

 

Bob Kucing Jalanan Sahabat Baik Bekas Penagih

Seorang pemuzik jalanan bernama James Bowen bergelut dengan ketagihannya sebelum kehidupannya berubah menjadi lebih baik. Ini kerana, dia telah mula berkawan dengan seekor kucing liar yang diberi nama Bob. Selepas Memelihara Kucing Terbiar, Perubahan Seorang Penagih Dadah. Seperti yang dikisahkan melalui...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
3 days and 8 hours ago.

 

Latihan Semula Bantu Atasi Pengangguran

SEJAK kebelakangan ini, isu pemberhentian kerja bukan sesuatu yang asing bagi masyarakat di negara ini. Saban waktu, pasti ada syarikat-syarikat yang mengumumkan untuk memberhentikan pekerja mereka. Malah, ada syarikat memilih untuk melaksanakan Skim Pemisahan Sukarela (VSS). Fenomena ini berlaku susulan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
6 days and 19 hours ago.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next »