User Profile: Mikayla16

Show pings in: English | Malay | All

 

Mikayla16

Your avatar

Real Name: Amiruddin Bin Sapiee

Member Since: 1st January 2020



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 2

Selamat Tinggal 2019...

Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Allah S. W. T. kerana masih diberikan peluang bernafas dan merasai kehadiran tahun baru 2020 ini... Pejam celik, pejam celik, akhirnya tahun 2019 telah pergi dan disambung dengan kehadiran tahun 2020...Banyak kisah yang telah terjadi sepanjang tahun 2019 yang lalu... Ada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
2 months and 4 weeks ago.

 

Selamat Ulang Tahun Sayang...

Tanggal 28 November 2015, merupakan tarikh bermakna dalam kehidupan aku sebagai seorang lelaki...Tarikh yo aku telah selamat di ijab qabul dengan seorang wanita yang amat ku cintai, amat ku sayangi dan segalo jenis amat lah...Tarikh 28 November datang agik, tapi di tahun yang berlainan, tahun 2019...Maksud...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
4 months ago.

 

Tutuplah Aib, Usah Dicanang Bagai Pesta Keramaian...

Dewasa ini, media sosial seperti facebook, whatsapp, twitter, ataupun instagram merupakan salah satu media perhubungan yang amat penting... Bukan sahaja untuk memuatnaik status, tetapi juga digunakan untuk berhubung dengan keluarga dan rakan-rakan yang jauh... Melalui media-media sosial ini, dunia sudah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
5 months and 2 weeks ago.

 

Ramadhan Kini Di Penghujungnya...

Sedar tak sedar, hari ini merupakan Ramadhan yang ke-26...Bermakna kita kini sudah pun berada di penghujung Ramadhan...Syukur ke hadrat Illahi kerana memberikan peluang kepada kita untuk merasai nikmat berpuasa di bulan yang mulia ini di samping mengerjakan amalan-amalan sunat yang lain yang semestinya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months ago.

 

Ramadhan Menjelma Kembali...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana dengan kurnia dan rahmat-Nya, hamba-Nya ini masih diberikan peluang untuk bernafas dan berjumpa kembali dengan bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini...Tahun ini merupakan tahun keempat diri ini menyambut Ramadhan yang mulia ini sebagai suami...Syukur...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months and 3 weeks ago.

 

Kembalinya Adib Kepada Pencipta-NYA...

Ari tuk seluruh negaro bersedih di atas pemergian Muhammad Adib Mohd Kassim, anggota bomba yang menjadi mangso kekejaman iblis yang bertopengkan manusio dalam peristiwa rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya pada 27 November yang lepas...Selepas tigo minggu bertarung nyawo, akhirnya Allah mengambil...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
3 months and a week ago.

 

Selamat Ulang Tahun Sayang...

Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Illahi, ari tuk aku maseh diberikan oleh Allah SWT peluang untuk bernafas di bumi-Nya di hari ulang tahun kelahiran isteri tercinta...Yang ke berapo tahun, yo tanyak ngan tuan empun badan lah oh...hihihi...Semoga sayang dipanjangkan usia, diberikan kesihatan tubuh badan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
3 months and a week ago.

 

Rezeki Allah Luas...

Bilo kito kelaka mengenai rezeki, kebanyakan kito pasti akan berfikir bahawa rezeki yo duit dan duit yo rezeki...Mun sik duit mesti wang atau money...Sik samo kah duit ngan wang...???🤔🤔🤔Tapi hakikat sebenar, rezeki bukanlah duit semato-mato atau setelingo-telingo...Kesihatan tubuh badan,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
3 months and 2 weeks ago.

 

Doakan Kejayaan Harimau Malaya...

Malam tuk merupakan perlawanan akhir ke duak antaro Malaysia lawan Vietnam untuk Piala AFF Suzuki tahun 2018...Apo jangkaan kitak orang???Menang kalah nang adat pertandingan tapi semuo kito maok nangga Harimau Malaya menang, betoi sik???Aku pun pio juak...Harap Harimau Malaya dapat menang malam tuk dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
3 months and 2 weeks ago.

 

Tulisan Saat Bosan...

Syukur ke hadrat Illahi sebab maseh diberik peluang untuk terus bernafas di bumi Allah yang indah tuk...Lamak ado jak sik update blog tuk...Merarey jak debu dalam tuk...Ari tuk dah 12 ari bulan 12 tahun 2018...Dah ujung tahun dah duhai...Berapo ari jak gik dah nak masok tahun baru...Sik beraso maso berlalu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
3 months and 2 weeks ago.

 

Manusio dan Masalah...

Dalam kehidupan kito sebagai manusio tuk, bulak lah mun ado manusio madah nya sik penah ado masalah...Setiap sorang antaro kito, selagik ey bernamo manusio, mesti ado masalah...Bezo ey besar atau kecik masalah yo jak...Dan sigek gik ialah macam ni kito nak menyeleseykan setiap masalah yang hadir dalam hidup...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
7 months and 3 weeks ago.

 

Caruman 2% KWSP Untuk Isteri...

Beberapo ari tuk kamboh na di facebook dan laman-laman sosial lain mengenai caruman 2% KWSP yang dipotong daripado gaji suami...Kebanyakan suami @ laki sik puas ati sebab kenak perlu potong gaji cidak dan bukan daripado kerajaan sepenuhnyo (kerajaan akan merik RM 50 setiap bulan)...Ado yang madah sik perlu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months ago.

 

Rezeki Rahsia Allah...

Ari tuk dah 10 Ramadhan dah...Kejap jak aso...19 ari gik alu rayo kito tuk...Seminggu duak gik ramilah pasar kali...Mun dak waktu tuk pun dah rami apo kah, maklumlah orang dah terimak...Tapi sigek aku nak ingatkan, berbelanjo dengan bijak...Beli mengikut keperluan, bukan kemahuan...Kelak belum sampe...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months ago.

 

Seminggu Berpuasa...

Alhamdulillah...Syukur ke hadrat Illahi kerna diberikan peluang untuk terus bernafas di bumi-Nya yang indah tuk...Alhamdulillah juak, dah seminggu dah kito berado di bulan poso...Tang kejap jak raso...Sik lamak gik kelak alu rayo...Kak rayo alu ncarik tekeh kek ngan biskut...Lalalalala...Poso kali tuk macam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months and a week ago.

 

Nulis Gik Lok...

Lamak ado jak dah aku sik nulis situk...Ari yo bukan main gik madah nak "update" blog tuk tiap-tiap minggu, kali tek dah berapo bulan dah blog tuk sik diagak...Nakpo namo nak yo kah...hahaha...Nak start nulis agik lok...Ari tuk update untuk madah ajak...Lak baruk nulis bena-bena ikit...hahaha...Wassalam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
10 months and 2 weeks ago.

 

Kuaso Laman Sosial: Tular

Lalala...Minggu yo tek sik di update blog tuk...Otedah...hahaha...Bukan apo, minggu yo tek busy ikit dengan urusan kejo dan urusan peribadi, jadi maso nak nulis terbatas ikit...Mun di rumah pun jarang dapat peluang untuk menulis panjang pituk mun dah permato aty kecik yo dah ngaco...hahaha...Kali tuk aku...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
21st January 2018 9:43pm

 

Antaro Gajah Ngan Kuman...

Manusio tuk nang macam-macam jak perangey ey...Sik ado manusio yang peel ey samo...Kembar sekalipun mesti olah ey lain walaupun muko sasang, apotah agik mun muko dah lain...Nang kompom buah merah lah lain nak...Ado manusio yang muko ala-ala manusio alim tapi perangey bait ikit jak dari setan dan ado juak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
8th January 2018 10:50pm

 

Masa Yang Pergi Takkan Kembali...

Alhamdullillah...Syukur ke hadrat Illahi aku maseh diberikan kesempatan untuk bernafas di bumi Allah yang indah tuk di taun baru 2018...Taun 2017 telahpun pergi meninggalkan kito buat selamak-lamak ey dan sik akan kembali agik...Seperti biaso bilo atang jak taun baru, masing-masing akan update status di...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
1st January 2018 10:03pm

 

Kini Aku Kembali...

Alhamdullillah...Syukur kepada Allah S.W.T. kerana dengan keizinan-Nya aku masih diberikan peluang untuk bernafas di bumi yang indah tuk...Kali terakhir aku nulis di situk mun sik salah aku lah, mun sik salah ok, mun salah apo boleh buat lah nak, ialah pada bulan Jun taun 2016 nun tek...Maksud ey dah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
8th October 2017 12:09pm

 

Petua Mengekalkan Kabahagiaan dan Keharmonian dalam Perkahwinan (Bahagian 3)

Seringkali aku menduga...Seringkali ini terjadi...Segala rahsia sudah ku tahu...Rupanya aku tak dicintai...Lirik lagu di atas merupakan lirik lagu dari Projector Band dan sebenarnya tiada sebarang kaitan pun dengan entri saya kali ini...hehehe...Cuma lagu ini sekarang merupakan salah satu lagu yang amat...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog Mikayla16 Mikayla16 via Travelog Seorang Hamba
24th June 2016 11:37pm