User Profile: mediakedah

Show pings in: English | Malay | All

 

mediakedah

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 6 of 10

Kurang Sperma Akibat Tabiat Merokok?

LONDON: Lebih dua setengah juta lelaki di Britain menghadapi risiko tinggi kurang subur dengan meneruskan tabiat merokok, pengambilan minuman keras, dan makan terlalu banyak. Doktor berkata, lelaki perlu memulakan gaya hidup lebih sihat untuk meningkatkan peluang mereka memiliki anak. Satu tinjauan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Apakah Migrain? Sakit Kepala Atau Bukan?

Apakah Migrain? Migrain, berbanding dengan sakit kepala, boleh menyebabkan kesakitan yang melemahkan tubuh bagi ramai orang yang menghidapnya, yang boleh berlarutan selama berjam-jam dan adakalanya berhari-hari. Sakit kepala, sebaliknya, tidaklah sebagaimana teruk atau kroniknya migrain, tetapi ia juga...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Sejauh Mana Kita Bersedia Untuk Kenderaan Tanpa Pemandu?

KUALA LUMPUR: Menaiki sebuah kereta yang bergerak tanpa pemandu mungkin sukar dibayangkan, selain agak menakutkan bagi segelintir pengguna. Namun, pembangunan teknologi kereta tanpa pemandu kini telah menjadi keutamaan bagi syarikat besar dunia seperti Tesla, Google, Apple dan Volvo untuk memajukan sektor...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Ketahui Tips Pemakanan Semasa Peperiksaan

Pengenalan Peperiksaan? Ujian? Perkataan keramat ini pastinya membangkitkan pelbagai perasaan yang bercampur-baur dalam kalangan pelajar. Perasan takut, cemas, panik, teruja, berdebar, resah dan tertekan sangat sinonim semasa menghadapi musim peperiksaan. Perkara utama yang sering dikaitkan adalah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Siri Kisah Teladan : Kisah Cinta Sejati Seorang Pemuda

Sebuah kisah tentang perjalanan seorang pemuda dalam mencari cinta yang sesungguhnya serta keikhlasan seorang wanita dalam menerima Takdir Hidupnya Berlindunglah kepada Allah yang Maha mengetahui segala kebaikan dan keburukan agar engkau mampu mengambil hikmah dari kisah ini.. Dahulu di sebuah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Kenali Gadis Cilik Gitanjali Rao, Saintis Muda Amerika Syarikat (AS)

Bergelar saintis pada usia 11 tahun BERGELAR saintis pada usia muda bukan satu perkara yang mustahil. Gitanjali Rao, 11, telah membuktikannya apabila kanak-kanak itu dinobatkan sebagai Saintis Muda Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini. Kejayaan gadis kelahiran India-Amerika itu telah mengingatkan orang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Top 20 Nasi Kandar Terbaik Penang

Pulau Pinang atau Penang memang terkenal dengan makanan, sebutlah apa sahaja makanan yang dinginkan pasti anda akan jumpa. Jika anda berkesempatan untuk ke Penang, pastikan anda mencuba salah satu nasi kandar terbaik yang telah disediakan di bawah. Kongsikan dengan rakan-rakan agar mereka juga tahu nasi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Suami Malaysia Jadi Kegilaan Gadis Selatan Thai. Kenapa ya ?

KANGAR, 12 Feb — Suami orang dan berumur lebih 40 tahun menjadi idaman kebanyakan wanita Muslim di selatan Thailand, khususnya yang mempunyai kewangan stabil. Exco hal-ehwal Islam Perlis berkata wanita Thailand sanggup berpoligami dengan lelaki Malaysia yang memiliki harta termasuk wang simpanan, kediaman...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Anda Penggemar Buah Anggur? Ketahui Khasiat Buah Anggur

Menerusi kajian secara ilmiah mengenai buah anggur, diyakini bahawa ia memiliki khasiat dari sudut perubatan. Anggur merupakan sejenis buah rendah lemak, dan disebut-sebut sebagai makanan fungsional yang banyak memberikan manfaat dari nutrisi yang terkandung kerana dapat mengurangi risiko kardiovaskular.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Siri Kesihatan : Mari Kenali Kolestrol

Apakah Itu Kolestrol? Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati. Kolesterol pemakanan datang daripada...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Jom Masak, Resepi Nasi Goreng Belacan Lazat Tak Terperi

Resepi nasi goreng belacan paling sedap –  Resipi nasi goreng ini boleh dijamah semasa anda bekerja di pejabat, atau boleh juga untuk anak-anak semasa bersekolah. Rasa yang lazat, dan campuran bahan-bahan yang sangat istimewa akan menambah ciri resipi nasi goreng belacan. Terima kasih kepada Jamayah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Penderitaan psikologi: Harga yang perlu dibayar usahawan ‘startup’

KUALA LUMPUR: Kisah kejayaan syarikat pemula atau startup seperti Grab dan iFlix, sering kali memberikan gambaran manis tanpa liku terhadap dunia keusahawanan. Namun, berdasarkan kajian Morneau Sheppel, situasi sebaliknya dengan hampir 72 peratus usahawan startup mengakui bimbang terhadap kesihatan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Dipaksa Bekerja 13 jam, Peragawati 14 Tahun Maut

SEORANG peragawati muda berusia 14 tahun dari Rusia meninggal dunia selepas terbabit dalam satu pertunjukan fesyen yang mengambil masa selama 13 jam. Vlada Dzyuba, merupakan salah seorang peragawati utama dalam pertunjukan fesyen Shanghai Fashion Week, dan sudah tiga bulan berada di China atas urusan kerja.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Cara Buat Resipi Roti Golok Yang Viral

Resipi Roti Golok yang tengah hangat duk viral sekarang. Buat minum petang, memang sedap ni. Nak buat takde la susah mana. Bahan-bahan pun mudah dicari kat pasaraya berdekatan anda. Kalau nak tahu cara buat Roti Golok yang mudah, korang boleh tengok step dia kat bawah ni. Selamat mencuba. Resipi Roti Golok...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

Siri Cerita Motivasi : Kisah Tiga Orang Pemuda Disapa Pakcik Tua

Waktu tengahari. Matahari memancar terik. Di saat itu terdapat tiga orang pemuda sedang bekerja. Bekerja membina bangunan batu.Tiba-tiba seorang pakcik tua menghampiri mereka. Apa yang sedang kau kerjakan?, tanya orang tua itu kepada salah seorang dari mereka bertiga. Pekerja bangunan yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 2 weeks ago.

 

TERASA lapar tetapi terlalu sibuk untuk keluar? Terima Kasih UberEATS

TERASA lapar tetapi terlalu sibuk untuk keluar, cari tempat letak kereta dan beratur di restoran? Anda boleh menghela nafas lega apabila perkhidmatan penghantaran makanan di sekitar Kuala Lumpur kini tersedia kepada semua warga kota. Mulai 21 September 2017, jam 9 pagi, penggemar makanan di ibu kota boleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.

 

Samsung versi lama mengatasi prestasi Iphone 8?

PENJUALAN produk terbaharu gergasi teknologi Apple Inc, Iphone 8 pada tahun ini dilaporkan agak kelam sambutannya berbanding pelancaran produk keluarannya sebelum ini. Dakwa pengkaji produk dari majalah ternama di Amerika Syarikat, Consumer Report, tiga jenis telefon bimbit versi lama keluaran Samsung...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.

 

Mendayakan Bandar Hijau Fokus IGEM 2017

KUALA LUMPUR: Pembentukan bandar hijau berteraskan tenaga boleh perbaharui menjadi fokus penganjuran Pameran dan Persidangan Teknologi Hijau dan Produk Eko Antarabangsa Malaysia (IGEM) ke-8 tahun ini. Dengan tema Mendayakan Bandar Hijau, ia menonjolkan teknologi dan inovasi lima sektor utama...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.

 

Pemandu Grabcar Murah Hati Belanja Air Minuman Untuk Penumpang

Seorang pemandu grabcar bukan sahaja membawa penumpang ke destinasi malah menyediakan pelbagai kemudahan lain kepada mereka sebagai satu nalai tambah kepada perkhidmatannya. Bagi Abu Talib Mohd Ali, perkhidmatan GrabCar yang ditawarkan turut menyediakan air minuman, gula-gula dan servis mengecas telefon...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.

 

Kebenaran Akhir Hayat Pelakon Lagenda Ahmad Nisfu

“Apa? Kau bilang aku perompak? Aku Director Ahmad Nisfu!” – Ahmad Nisfu (Seniman Bujang Lapok, 1961) Siapa yang tidak kenal dengan Ahmad Nisfu? Beliau adalah antara pelakon filem Melayu klasik era 1950-an hingga awal 1970-an yang sangat popular di kalangan masyarakat Melayu khususnya. Populariti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog mediakedah mediakedah via Media Kedah
2 months and 3 weeks ago.