User Profile: yukmil

Show pings in: English | Malay | All

 

yukmil

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 3 of 18

Resepi Tart Telur Portugis

resepi tart telur portugis senangMinggu ni saja entah kali berapa buat tart telur portugis sebab teringin nak makan. Nasib baik boleh buat sendiri.Sebelum admin bagi resepi tart telur portugis nie…apa kata kita belajar tentang sejarah tart telur portugis.Tart telur portugis nie terkenal di Macau, dibawa...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
9 months and 3 weeks ago.

 

Resepi Puding Roti Bakar

resepi puding roti bakar yang simple dan senangAda lebihan roti.. jangan buang! Mai saya share cara-cara untuk membuat puding rotibakar.Resepi puding roti nie simple je..semua orang boleh buat..bahan-bahan untuk buat puding roti bakar nie murah je.daripada uols beli puding roti kat kedai tu…mahal…baik...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
9 months and 3 weeks ago.

 

Penyakit,Tangan,Kaki Mulut(HFMD)

apakah penyakit tangan,kaki,dan mulut??Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut (HFMD) adalah penyakit jangkitan kanak-kanak bawah 10 tahun di mana lepuhan berisi air muncul di tangan, kaki dan dalam mulut. Tekak dan tonsil membentuk ulser kecil manakala tangan, kaki dan kawasan diaper (lampin) dijangkiti ruam...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
9 months and 3 weeks ago.

 

Kencing Manis Penyebab Mati Pucuk?

kencing manis boleh menyebabkan anda disfungsi eriktil(mati pucuk)Anda mungkin mengalami disfungsi erektil (mati pucuk) jika zakar anda sukar mengeras dan tegang sehingga anda tidak boleh melakukan hubungan kelamin. Jika kejadian ini berlaku hanya sekali sekala, anda tidak mengalami mati pucuk. Namun jika...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
9 months and 4 weeks ago.

 

Serat Mampu Mengawal Kencing manis

serat boleh mengawal penyakit diabetesApakah serat?Merujuk kepada definisi olehAmerican Association of Cereal Chemist(AACC), serat makanan ataudietary fibremerupakanbahagian tumbuhan yang tidak boleh dihadam oleh enzim-enzim pencernaan. Ia hanya akan mengalami fermentasi yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
9 months and 4 weeks ago.

 

Resepi Makaroni Goreng Daging

resepi makaroni goreng daging sedapkadang2 bosan jugak sarapan dok makan nasi goreng..mee goreng..bihun gorengape kata kita buat kelainan sikit..jom kita masak makaroni goreng daging plak..anak-anak dan suami mesti suka lar..[wajib cuba: resepi makaroni bakar cheese]nak buat makaroni goreng nie bukan susah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
9 months and 4 weeks ago.

 

6 Herba Terbaik Untuk Penyakit Kencing Manis

Herba Yang Sesuai Untuk Pesakit Kencing ManisPada masa kini, kaedah rawatan alternatif semakin menarik perhatian pengamal perubatan, terutamanya sektor swasta dan juga pesakit-pesakit yang menderita penyakit kronik, termasuklah diabetis mellitus ataupun kencing manis.Jika kita tengok trend perubatan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Misau Kucing Herba Malaysia Yang Hebat

herba misau kucing khazanah herba malaysiaHampir keseluruhan bahagian pokoknya boleh digunakan. Misai kucing telah terkenal sejak turun temurun kerana dapat membuang danmencuci darahdari toksid yang berlebihan. Juga dapat membantu tubuh mengeluarkan bendalir berlebihan terutamanya dari sendi.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Mas Cotek Herba Malaysia Yang Ajaib

herba mas cotek khazanah hutan malaysiaPokok Emas CotekataupunMas Cotekmerupakan sejenispokok herbayang digunakan dalam bidang perubatanMelayu. Dalam perubatan Melayu pokok mas cotek ini dibahagikan kepada mas cotek jantan (berdaun kecil) dan betina (berdaun besar) .Mas...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Diet Terbaik Untuk Pesakit Kencing Manis

diet untuk pesakit kencing manisKebanyakan kita beranggapan bahawapesakit kencing manis perlu mengurangkan makanan manisyang dihasilkan daripada gula ringkas. Secara asasnya, makanan yang manis dapat meningkatkan paras gula dalam darah dengan cepat berbanding makanan yang berkanji.Perkara ini...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Tanda-Tanda Awal Penyakit Kencing Manis

gejala penyakit kencing manis @ diabetesKencing manisialah pembunuh senyap kerana ada dikalangan penderita penyakit ini hanya menyedari akan kehadiran penyakit ini kepada diri mereka pada peringkat yang sudah kronik.Oleh itu, mengenali tanda-tanda penyakit kencing manis pada peringkat awal...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Jenis-Jenis Penyakit Kencing Manis

jenis-jenis diabetes @kencing manisKencing manis terbahagi kepadaDiabetes bersandar insulin - jenis pertama (Type 1 diabetes),Diabetes bebas insulin - jenis kedua. (Type II diabetes),Diabetes ketika Hamil (Gestational diabetes),Diabetes bentuk lain1. Diabetes bersandar insulin - jenis...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Penyakit Kencing Manis @ Diabetes

mengenali penyakit kencing manis atau diabetesApakah diabetes mellitus@kencing manis?Penyakit diabetes mellitus @ kencing manis adalah satu keadaan di mana paras glukos (gula) adalah tinggi di dalam darah disebabkan oleh kekurangan atau kurang keberkesanan insulin.Keadaan ini...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via bydrazlan
10 months ago.

 

Desig84: set tilam bakul baby

beli barang baby onlineDesign baru datang lagi.. Design kali nie...design bunga rose merah..Bunga rose merahdengan tanah putih mmng menyerlahBg sesiapa yg inginkan kelainan boleh beli design nie...Design nie ala2 english style..mmang nmpak mewah n exclusive..Harga untuk set bakul set...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via YUK'S TROVE
10 months and a week ago.

 

Resepi Rendang Ayam Senang

resepi rendang ayam senang dan sedapok hari nie kita belajar buat rendang ayam plak ye..rendang nie sedap makan dengan pulut kuning..lemang...ketupat pun sedap jgak..untuk resepi nie..guna 1 ekor ayam ye..klau uols nak buat untuk 2-3 ekor ayam..gandakan resepi nie ye..[wajib cuba: resepi pulut kuning...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
10 months and a week ago.

 

Resepi Agar-Agar Laici

resepi agar-agar laici senangok hari nie kita belajar buat agar-agar laici ye..senang je nak buat agar-agar laici nie..yang penting sedap..makan sejuk2 time musim panas..memang nikmat..sejuk satu badan...ok tanpa membuang masa..jom kita belajar buat resepi agar-agar laici senang nie..[wajib cuba: resepi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
10 months and a week ago.

 

Resepi Ayam Panggang Kenny Rogers

resepi ayam panggang ala-ala kenny rogersok hari nie admin nak share resepi ayam bakar lar plak..resepi nie seakan-akan ayam panggang kat kenny rogers tu...sedapa lar kan...nak beli kat kenny rogers mahal kan...so baik uols buat sendiri..lagi jimat..senang je nak buat ayam panggang kenny togers nie,,sambil...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
10 months and 2 weeks ago.

 

Checklist barang baby(newborn) yang perlu dibawa ketika bersalin

senarai barang baby@newborn yang perlu dibawa ketika hendak bersalinbagi ibu2 yang bakal melahirkan anak sulung..mesti pening dok fikir nak bawak ape ketika nak bersalin nanti..yuk pasti..bukan ibu je yang pening..bapa jugak pening nak bawak ape kan..tambah2 klau anak sulung..nak buat camne xde...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via YUK'S TROVE
10 months and 2 weeks ago.

 

Resepi Kuih Talam Berlauk

resepi talam berlaku yang senang dan sedapbiasa kita dengar resepi kuih talam keladi je kan..so arie nie kita belajar buat kuih talam berlauk plak lar..klau nak tahu sedap ke tak..kena lar cuba..ok salin resepi kuih talam berlauk nie..\resepi talam keladi berlaukBahan-bahan untuk membuat kuih talam keladi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
10 months and 2 weeks ago.

 

Resepi Biskut Kelapa

resepi biskut kelapa ranggupok hari nie kita belajar buar biskur kelapa lar plak ye,,biskut kelapa nie biskut lagend..biskut nie sama lagend dengan biskut jem strawberry..hahaklau time raya2 bikut kelapa dengan biskut jem strawberry nie..wajib ada kat rumah...budak2 sekarang mana kenal dah dengan biskut...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog yukmil yukmil via Resepi Senang
10 months and 3 weeks ago.