User Profile: ruggedmom2

Show pings in: English | Malay | All

 

ruggedmom2

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 10 of 22

Makanan Istimewa Negeri Sembilan. Memang sodap tekau!

Makanan Istimewa Negeri Sembilan. Memang sodap tekau!| Untuk hidup manusia memerlukan makanan dan makanan itu pula berbeza rasa mengikut cuaca, negara/negeri, suku kaum dan penempatan. Jika berumah di kampung ulam-ulaman kebiasaannya menjadi menu harian selain sumber protein seperti ikan dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
3 weeks and 4 days ago.

 

Labuh Rantai Emas Yang Sesuai Untuk Aidilfitri

Labuh Rantai Emas Yang Sesuai Untuk Aidilfitri | Hahahaha...!! Ini post pra hari raya akan akan tiba seminggu setengah sahaja lagi. Bersedialah cik abang ye... ini kira pelaburan juga ni, pelaburan terbaik selepas memiliki isteri.Untuk lelaki di luar sana melaburlah di tempat yang betul, belikan untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
4 weeks ago.

 

Hari ini Nuzul Quran 1437H

Assalamualaikum.MAKNA NUZUL AL QURANNuzul al-Quran bererti penurunan al-Quran dari langit kepada Nabi Muhammad SAW, Nabi Allah yang terakhir. Perkataan Nuzul digunakan dalam al-Quran sebanyak lebih kurang 290 kali. Sebagai contoh, “Dia yang telah…..menurunkan hujan.” (al-Baqarah:22), dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
4 weeks and a day ago.

 

16 Tempat Menarik Di Kuching, Sarawak

16 Tempat Menarik Di Kuching, Sarawak | Sarawak mempunyai tarikan alam yang sangat berharga. Hutan, gua, hidupan liar, gunung dan pantainya merupakan tarikan utama. Negeri ini menerima kehadiran pelancong asing yang tinggi kerana mereka sukakan alam semulajadi yang menjadi 'trademark' Sarawak.Berkeluasan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month ago.

 

Pelaburan Dalam Hartanah Di Sabah. Bagus atau Tidak?

Pelaburan Dalam Hartanah Di Sabah. Bagus atau Tidak? | Hellooo.. this week akak nak bercakap serius sikit ni sebab baru balik dari menambah ilmu di Kota Kinabalu. Selain merapu, ai memang celik akal sikit tentang hartanah ni. Dewan penuh, speaker bagus belaka. Semua speaker berpengalaman luas dalam bidang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month ago.

 

10 Penipuan Yang Sering Berlaku Di Vietnam

10 Penipuan Yang Sering Berlaku Di Vietnam| Sebelum ke Ho Chi Minh kali pertama dulu, banyak jam jugalah aku habiskan mencari informasi kerana akan bersendirian ke sana. Apa yang aku dapat dalam carian itu?Lokasi baru dah tentulah panjang senarai tempat yang mahu dilawati tetapi selain isu keselamatan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and a week ago.

 

Pelancong Malaysia Ditembak Kerana Menunggang Motorsikal Secara Merbahaya

Pelancong Malaysia Ditembak Kerana Menunggang Motorsikal Secara Merbahaya | Pepatah ada menyebut, masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau mengaum. Ni aku nak tambah, masuk negara orang mengucap (dua kalimah syahadah).Sudah terdapat banyak kes rakyat Malaysia diragut, dirompak, diculik dan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and a week ago.

 

Motivasi | Carilah Kebaikan

Bila kita berusaha mencari kebaikan dalam diri seseorang, kekadang kita menzahirkan yang terbaik dalam diri kita.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and a week ago.

 

Bandar Jutawan Suatu Waktu Dahulu | Mari Lihat 14 Tempat Menarik Di Ipoh

Bandar Jutawan Suatu Waktu Dahulu | Mari Lihat 14 Tempat Menarik Di Ipoh | Assalamualaikum dan selamat pagi. Alhamdulillah kita dipanjang usia dapat bertemu Ramadhan sekali lagi. Berpuasa bukan alasan untuk melepek di rumah saja eh.Bandar Jutawan. Itulah gelaran kepada Ipoh atau Kinta atau Paloh di negeri...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and a week ago.

 

Wat Phra Sri Rattana Mahathat | Menjenguk Kisah Silam Lopburi

Wat Phra Sri Rattana Mahathat | Menjenguk Kisah Silam Lopburi | Lopburi yang nama lamanya Louvo berada 155km dari Bangkok. Ia terkenal dengan monumen Khmer, monyet-monyet yang begitu banyak berkeliaran di bandar lamanya dan ladang bunga matahari yang begitu luas. Monyet-monyet ini dibiarkan membiak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 2 weeks ago.

 

Motivasi | Travel Is Like Love

Jikapengembaraan itudiibaratkan seperti CINTA, adalah kerana ia meningkatkan kepekaan dimana kita bertimbang rasa, menerima dengan hati terbuka, tidak terperangkap dalam kebiasaan dan bersedia untuk berubah.Kerana itulah pengembaraan terbaik seperti percintaan terhebat, yang tidak pernah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 2 weeks ago.

 

Hotel Review | Sri Sayang Resort Service Apartment, Batu Feringghi

Sri Sayang Resort Service Apartment, Batu Feringghi | Percutian bersama keluarga agak berlainan dengan kawan-kawan. Dengan anak-anak ni walaupun kita masih mengikut itinerary yang dah diatur tetapi nak bebetul mengikut masa tu susah sikitlah.Semasa percutian di Pulau Pinang, kami menginap di tiga tempat.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 2 weeks ago.

 

JOM BERBUKA! AT PACIFIC REGENCY HOTEL SUITES

JOM BERBUKA! AT PACIFIC REGENCY HOTEL SUITESAs we head into the year’s most celebrated season, the usual fare offered by many restaurants in and around the city centre is almost the same. Among the similar choices that can be found, why not try something a little bit different from the rest by visiting...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 2 weeks ago.

 

10 Tempat Menarik Di Baling, Kedah.

10 Tempat Menarik Di Baling, Kedah.| Assalamualaikum dan selamat pagi. Cuti sekolah kembali lagi... kemanakah tujuan kita bersama keluarga kali ini? Kita cuma ada seminggu untuk berjalan-jalan kerana di minggu kedua Ramadhan al mubarak sudah bermula. Tak daya nak mengheret anak-anak waktu berpuasa,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 2 weeks ago.

 

Berbuka Puasa Di Hotel | Makan Jika Mampu Dan Setakat Mampu

Berbuka Puasa Di Hotel | Makan Jika Mampu Dan Setakat Mampu | 6 Jun nanti datanglah bulan Ramadhan penuh rahmat itu. Dengan kedatangan bulan puasa juga maka banyaklah hotel dan restoran yang akan menawarkan juadah berbuka puasa secara buffet.Sebenarnya pihak hotel sudah mula menjual "seat" sejak bulan lalu,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.

 

Pengorbanan Si Ayah

Bukan ayah je... mak pun.Nak di buang sayang, susah cari duit beli lauk tu. Ada orang kata tak elok memakan lebihan anak, nanti anak tak mendengar kata tapi aku dah menyaksikan orang yang mengamalkan bermacam pantang larang ni anak dia tak pun berlemah-lembut dengan dia. Aku rasa nak lempang mulut dia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.

 

Motivasi | Mengharap Ke Syurga

Nak berduit pun perlu bekerja inikan pula nak ke syurga.Usaha. Doa. Tawakal.Takkan masih menggunakan alasan, "pelacur yang memberi minum anjing tu pun Allah masukkan ke syurga". Itu special case. Rare. Mungkin dia benar-benar jahil, tiada yang berdakwah kepada dia.Kita ni hari-hari dengar azan.Hari-hari...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.

 

12 Tempat Riadah Popular Di Seremban

12 Tempat Riadah Popular Di Seremban | Negeri Sembilan ialah sebuah negeri yang agak kecil di selatan tanah air. Namun begitu ibu negerinya Seremban, hanya sejam perjalanan dari Kuala Lumpur dan termasuk dalam "greater Klang Valley" menjadikannya lokasi yang sesuai untuk membina keluarga dan harta...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.

 

Please lah, don't wash dirty linen in public

Sumber lwfyouth.orgPelancongan merupakan punca pendapatan keenam terpenting di Malaysia. Pelancong datang disebabkan kestabilan ekonomi serta politik, keindahan hutan serta laut yang ditawarkan, makanan enak 24 jam sehari dan keramahan rakyatnya.Kejayaan dalam industri pelancongan bermakna kejayaan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.

 

Penerbangan Terus Air Asia X Ke Mauritius 4 Oktober Ini

Penerbangan Terus Air Asia X Ke Mauritius 4 Oktober Ini | Mauritius kini sebahagian daripada 22 laluan luas AirAsia X. Buat masa ini AirAsia X satu-satunya syarikat penerbangan yang menawarkan penerbangan tanpa henti di antara Kuala Lumpur dan Mauritius, dengan penerbangan 3 kali seminggu bermula 4...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog ruggedmom2 ruggedmom2 via Ruggedmom.com
1 month and 3 weeks ago.