User Profile: herbaasmak

Show pings in: English | Malay | All

 

herbaasmak

Your avatar

Real Name: zawawi ali

Member Since: 19th September 2016



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 3

RAHSIA KEANGGUNAN WANITA

Assalamualaikum sahabat..Jika kita berbicara tentang kecantikkan dan keanggunan pasti ianya berkaitan dengan seorang wanita. Kerana sifat semulajadi setiap wanita ingin kelihatan cantik dan anggun sentiasa.Jadi, hari ini saya ingin memperkenalkan satu lagi produk keluaran MHAM SDN. BHD. iaituASMAK...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
2 weeks ago.

 

BILA HATI SUDAH HITAM

Assalamualaikum sahabat..Sebagai Umat Islam kita perlu yakin dan percaya bahawa setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.Begitu juga dengan rezeki, kerana setiap rezeki itu telah ditentukan oleh Allah s.w.t. dan juga bergantung kepada usaha kita dalam mendapatkan rezeki samada secara halal atau...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
2 weeks and 5 days ago.

 

KENAPA PERLU ADA PERSAINGAN DALAM PERNIAGAAN?

Assalamualaikum sahabat semua..Apa khabar hari ini? .. Harap semua baik-baik belaka.Pada hari ini, saya ingin mengajak sahabat semua berfikir sejenak tentang dalam berniaga perlu ke ada persaingan?Apa kebaikan dan keburukan jika ada pesaing dalam bisnes yang kita lakukan?Pada pendapat saya secara peribadi,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
3 weeks ago.

 

Anda Hamil? Elakkan Dari Terkena Jangkitan HFMD

Secara fitrahnya, seorang wanita yang hamil wajib mengelakkan diri dari terkena apa jua jenis penyakit.Begitu juga dengan HFMD. Sentuhan yang mampu memindahkan virus yang menyebabkan HFMD perlu dielak..Bagaimanakah Virus HFMD Disebarkan?.Virus HFMD adalah disebarkan melalui sentuhan secara...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
3 weeks and 5 days ago.

 

ANDA ADA MASALAH KULIT?

Assalamualaikum semua..Hari ini saya nak memperkenalkan produk keluaran MHAMSB yang seterusnya iaitu BEDAK ASMAK.BEDAK ASMAK merupakan produk kesihatan untuk mereka yang mengalami masalah kulit.Diperbuat dari tanah liat putih yang berkualiti tinggi. BEDAK ASMAK merupakan produk natural, tanpa bahan kimia...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
3 weeks and 5 days ago.

 

UBAT RESDUNG

Assalamualaikum sahabat..Apa khabar?Semoga sahabat semua berada dalam keadaan sihat hendaknya.Sahabat sudah baca ke artikel yang saya tuliskan sebelum ini iaitu :-APA ITU MINYAK HERBA ASMAK? == klik siniAPA ITU JUS ASMAK GOLD? ==klik siniJika belum baca sila klik pada tajuk yang saya...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
4 weeks and a day ago.

 

JUS ASMAK GOLD

Assalamualaikum sahabat..Apa khabar?Harap semua berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya.Sebelum ni saya ada kongsikan tentangApa itu MINYAK HERBA ASMAK?=========================Hari ini saya nak kongsikan pula tentangAPA ITU JUS ASMAK GOLD?Jus Asmak Gold merupakan satu lagi produk keluaran MHAMSB yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
1 month ago.

 

#AWAS !! #ANTIBIOTIK

Antibiotik.Dia bukan makcik yang korang panggil aunty.Bukan juga barang antik.Tapi dia ubat yang unik sebab pengambilannya hanya selepas mendapat preskripsi dari doktor.Bukan sembarangan boleh dibeli di farmasi..Kak umi is gerun lah bila ramai ibubapa kalau anak baru 2-3 hari selsema, batuk dan demam berani...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
1 month and 3 weeks ago.

 

3 Ramuan Penting Yang Wajib Ada Pada Krim Untuk Merawat Ruam Lampin

Sebelum ini, bagaimanakah anda memilih krim yang paling berkesan untuk merawat ruam lampin pada bayi? Apakah bahan yang anda perhatikan di label bungkusan krim tersebut?.Di sini disenaraikan 3 bahan yang wajib ada pada krim tersebut agar ruam lampin pada bayi dapat sembuh dengan cepat, selain tidak...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
5 months and 3 weeks ago.

 

Anak Ada G6PD, Ubat Jenis Apa Yang Perlu Dielakkan?

Semua tahu, penyakit G6PD adalah penyakit yang berkaitan dengan darah. Selain kacang parang, ada sesetengah ubat adalah adakalanya tidak sesuai diambil oleh mereka yang menghidap G6PD..Apakah jenis ubat-ubatan tersebut? Jom lihat senarai di bawah:.Ubatan dalam rawatan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
5 months and 4 weeks ago.

 

12 Selebriti Terkenal Luar Negara Yang Mengalami Masalah Psoriasis

Siapa kata penyakit psoriasis menghalang seseorang untuk berjaya dan terkenal?.Psoriasis berlaku apabila sel-sel kulit terbina dengan laju lebih dari orang biasa. Hasilnya, kulit akan kering dan bersisik (kulit mati)..Siapa selebriti tersebut? Jom tengok satu persatu..Kim Kardashian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
5 months and 4 weeks ago.

 

Kenapa Anak Asma Perlu Sokongan Kuat Dari Anda .

Pernah terfikir, betapa besarnya tanggungjawab ayah dan ibu terhadap anak yang menghidap asma?Selain dianugerahkan Tuhan sebagai ujian kepada ibubapa, anak asma juga adalah sebagai penghapus dosa bagi ibu dan bapa tersebut. Tapi itu semua dengan syarat ibu dan bapa tersebut perlu bersabar seboleh yang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months ago.

 

Air Laut Baik Untuk Kulit – Mitos Atau Realiti?

Ada yang kata baik, ada yang kata tak baik. Mana satu yang betul?.Air laut bukan sahaja terkenal dengan kebaikannya kepada rambut, malah ia juga sebagai rawatan alternative untuk kulit. Dr. Adam Sheridan, seorang pakar kulit di Australasian College of Dermatologists (ACD) berkata air garam membantu...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months ago.

 

7 Symptom Asma Yang Tak Disangka-sangka (No. 2 dan 7 Paling Mengejutkan)

Ada 7 simptom asma pada peringkat awal. Ada yang biasa didengar, namun ada beberapa simptom yang seperti tak ada kena mengena, tetapi sebenarnya betul..#1 Batuk kering#2 Selalu menguap dengan tiba-tiba#3 Susah mahu tidur#4 Bernafas dengan laju#5 Sakit dada dengan mengejut#6 Sangat letih semasa bersenam#7...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months ago.

 

Anda Dah Tahu 5 Mitos Terkenal Mengenai Asma?

.Jangan tak tahu ya, ada 5 mitos terbesar mengenai asma yang selalu berlegar-legar di dalam masyarakat. Jom kita tengok satu persatu:.#1 Asma Hanyalah Penyakit PsikologiAda ramai orang (terutamanya pengamal rawatan tradisional) yang berpendapat bahawa asma hanyalah penyakit yang berkaitan minda sahaja.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months ago.

 

7 Jenis Makanan Yang Menambah Kahak Dan Lendir Ketika Sakit

Kahak dan lendir adalah antara penambah susah ketika kita sedang batuk atau selesema. Dahlah batuk, lepas tu kahak melekat kuat di kerongkong..Tahukah puan-puan, terdapat beberapa jenis makanan yang perlu dielakkan supaya kahak dan lendir tu senang dikawal dan dikurangkan?.Ini antara senarai makanan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months and 3 weeks ago.

 

Sawan Tangis

.Sawan tangis adalah keadaan di mana bayi menangis tanpa henti selama 3 jam dalam sehari, dan berlaku melebihi 3 hari dalam seminggu. Keadaan ini boleh berlarutan hingga ke 3 minggu lamanya..Tiada penyakit yang menyebabkan bayi mendapat sawan tangis, malah bayi yang sihat pun boleh terkena sawan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months and 3 weeks ago.

 

4 Tips Penjagaan Kulit Bayi Yang Betul

Tiada siapa dapat mengalahkan kelembutan kulit bayi. Namun, disebabkan kulitnya yang sensitif, maka kulit bayi juga perlu penjagaan yang khusus..#1 Kerap Mandi Bukan Caranya.Seperti orang dewasa, kulit bayi juga mempunyai lapisan sebum (minyak semulajadi) yang melindungi kulit dari jangkitan bakteria. Bayi...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
6 months and 4 weeks ago.

 

Apa yang anda perlu tahu tentang G6PD

Pernah dengar tak nama penyakit G6PD? Ia biasanya berlaku di kalangan bayi terutama yang baru lahir. Eh bahaya ke penyakit ini? Risau juga kalau kena kepada anak sendiri.Sebenarnya G6PD (Glucose 6 Phosphate hydrogenese) adalah penyakit kekurangan enzim dalam sel darah merah atau sejenis penyakit genetik.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
7 months ago.

 

Pesakit Asma: Dah Tahu Cara Guna Spacer Inhaler Yang Betul? Ini Caranya

Semalam Izah dah janji untuk share cara-cara menggunakan spacer yang betul kan?Okay, boleh rujuk gambar yang Izah sertakan sekali tu..Oh ya, Izah perasan spacer ni macam tak berapa digunakan di kalangan pesakit di Malaysia. Mungkin lepas ni boleh start pelan-pelan guna. Banyak faedahnya guna spacer...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog herbaasmak herbaasmak via Produk Asmak
7 months ago.

 

1 2 3 Next »