User Profile: arexsekerat

Show pings in: English | Malay | All

 

arexsekerat

Your avatar

Real Name: Muhammad Ariff Shah

Member Since: 28th August 2017



Blogs:

 

User's Pings

Sort By: Date | Popularity

Page 1 of 4

Mesin Jahit Kecil Yang Murah Lagi Berbaloi

Setelah puas bersabar menjahit bahagian koyak secara manual menggunakan tangan, jadi sudah sampai masanya untuk menaik taraf kepada penggunaan mesin. Seperti biasa dalam fikiran sudah pasti ingin murah, bukan apa jika nak beli mesin jahit yang berkualiti contoh seperti jenama singer dan jika pandang...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
2 days and 14 hours ago.

 

Permainan “Pass-Out Game” Harus Dihentikan Sebelum Menyebabkan Kematian

Permainan pass-out game, yang melibatkan tekanan besar ke dada sehingga seseorang tidak sadarkan diri, sangat berbahaya dan boleh menyebabkan otak berhenti lalu menyebabkan kematian. Apabila The post Permainan Pass-Out Game Harus Dihentikan Sebelum Menyebabkan Kematian...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
2 days and 18 hours ago.

 

Atas Masalah Gangguan Perkhidmatan, Singtel Didenda $500.000

Singtel didenda $500,000 atas gangguan khidmat pada gentian jalur lebarnya yang berlarutan selama 24 jam bermula 3 Disember tahun lalu. Penguasa Pembangunan Infokom Media (IMDA) The post Atas Masalah Gangguan Perkhidmatan, Singtel Didenda $500.000 appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
3 days and an hour ago.

 

Miliki Proton Sempena Deepavali Dan Bakal Menerima Servis Percuma

Sempena deepavali proton edar telah melakukan promosi servis percuma selama 5 tahun iaitu termasuk peralatan, pertukaran pelincir juga upah pemasangan. Zhejiang Geely Holding Group (Geely) memperakui kelebihan Perusahaan Otomobil Nasional Berhad (Proton) dalam pembangunan casis, sekali gus akan...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
4 days and 7 hours ago.

 

Bahaya Menyimpan Mainan Anak Patung Di Rumah

Patung mainan adalah kesukaan kanak-kanak terutama bagi wanita, tapi kini patung bukan sahaja sering dihadiahkan kepada anak kecil malahan yang dewasa pun turut masih diberi hadiah seperti anak patung beruang. Jika didalam agama islam, amatlah dilarang sama sekali untuk memiliki patung mainan seperti...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
4 days and 16 hours ago.

 

Tahukah Anda Keju Mempunyai Pelbagai Khasiat

Makanan berkeju adalah salah satu trending makanan kegemaran rakyat malaysia, boleh dikatakan apa sahaja makanan yang boleh dikaitkan dengan keju pasti akan membuatkan kita berselera. Tetapi bukan semua yang menyukai keju, ternyata masih ada segelintir insan yang tidak gemar akan keju. Mungkin atas...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
4 days and 22 hours ago.

 

Rahsia Manfaat Hemp Oil Yang Kita Perlu Tahu

Boleh dikatakan setiap masa kita diperkenalkan dengan pelbagai produk kesihatan yang melalui dari pelbagi sumber iaitu seperti pusat farmasi, hospital juga produk kesihatan MLM dan tidak ketinggalan juga pengiklanan melalui kaca tv. Tapi soalannya kenapakah manusia hari ini tidak diajar oleh NGO atau...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
6 days and 15 hours ago.

 

Penapis Udara Keluaran Works Engineering Boleh Dibasuh

Adakala komponen kecil kenderaan yang berada diluar pasaran lebih baik dari produk OEM. Sebagai contoh yang ingin aku ketengahkan adalah penapis udara yang bekerja untuk menapis udara kotor terdahulu sebelum masuk ke dalam ruang enjin. Dalam masa sama penapis udara juga memainkan peranan untuk...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
6 days and 22 hours ago.

 

Harga Pasaran Bitcoin Kelihatan Terus Meningkat

Bitcoin baru sahaja melambung tinggi sekaligus telah mencatat rekod baharu dengan harga RM21,000. Punca kenaikkan tersebut adalah pengaruh dari pelabur yang mempunyai minat dengan pasaran The post Harga Pasaran Bitcoin Kelihatan Terus Meningkat appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
1 week ago.

 

Ketahui Bilakah Kita Patut Tukar Absober Kenderaan

Setelah beberapa kali aku melalui jalan pantai timur yang penuh dengan lencongan maklumlah masih kena lalui jalan-jalan kampung sebelum tiba di lebuhraya baru pantai timur tu. Sebenarnya masih ramai pemilik kenderaan tidak memandang serius akan tentang absorber, kerana yang dia tahu asalkan boleh...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and a day ago.

 

Penapis Air Purifier Ceramic Boleh Dimiliki Oleh Semua Golongan

Ingin beli sesuatu produk haruslah ukur kemampuan poket sendiri, jangan dengar A terus beli walaupun diluar kemampuan. Tak kan inginkan air yang bersih sanggup berhutang pula, amalan berhutang kan tidak bagus bagi umat muslim pula tu dikenakan bunga kepada pelangan. Cerita tentang berhutang,...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and a day ago.

 

Sapura Industrial Pengeluar Komponen Automotif Bumiputra

Mungkin terdapat pelbagai jenama produk automotif di pasaran, seperti absorber dan pelbagai lagi. Ramai pembeli rata-rata tidak selidik dahulu dari mana datangnya akan sesuatu produk. The post Sapura Industrial Pengeluar Komponen Automotif Bumiputra appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
1 week and a day ago.

 

Kes Denggi Di Malaysia Meningkat

Aku ingin beritahu alkisah dunia ini, sebenarnya nyamuk ini adalah sebahagian mahkluk Allah yang sentiasa akan mencari tempat untuk membiak. Tetapi yang menyebabkan kematian adalah The post Kes Denggi Di Malaysia Meningkat appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
1 week and 2 days ago.

 

Absorber Proride Heavy Duty Mengembalikan Keyakinan Pemanduan

Setelah lebih setahun menggunakan kenderaan keluaran perodua axia, sudah tiba waktunya bahagian absorber terasa tidak sesedap seperti baru keluar kilang. Masalah ini bukan sahaja terjadi pada model keluaran perodua axia sahaja, tapi ia boleh dikatakan hampir seluruh model kenderaan di muka bumi ini. ...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and 2 days ago.

 

RM30,000 Menanti Jika Menang Bola Sepak Bertemu Hong Kong

Zaman sekarang bola sepak pun boleh jadi jutawan senyap, RM30,000 tawaran je jika menang. Jika tak menang gaji tetap jalan seperti biasa pula tu bukan sikit elaun diorang ini. Skuad Harimau Malaya menerima suntikan semangat menjelang aksi kelayakan Piala Asia 2019 menentang Hong Kong di Stadium Hong...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and 3 days ago.

 

Kini Bandar Kuala Lumpur Telah Mempunyai Perkhidmatan UberEATS

Fikirkan uber hanya perkhidmatan menghantar penumpang ke destinasi yang ditetapkan sepertii taxi, tapi kini uber juga mempunyai perkhidmatan makananan yang berbunyi uberEATS. Dikatakan ia juga menyokong penghantaran hampir seluruh kawasan kuala lumpur, pula tu selepas ini kehidupan manusia bertambah indah...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and 3 days ago.

 

Tawaran Sewa Proton RM45 Sehari Untuk Menjadi Pemandu Uber

Kerajaan telah berusaha untuk memastikan rakyat terus berpeluang untuk menjana pendapatan dengan bekerja sendiri, pula tu kini kerajaan telah membuat skim sewaan kereta proton untuk mana-mana individu yang berminat menjadi sebahagian pemandu uber. Mereka yang ingin bekerja sendiri untuk menjana...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and 3 days ago.

 

Najib Razak Menambah Unit Tambahan Saham AHB Sebanyak 500 Juta

Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan saiz dana Amanah Hartanah Bumiputera (AHB) dinaikkan sebanyak 500 juta unit. Perdana Menteri turut mengumumkan 50 unit tambahan The post Najib Razak Menambah Unit Tambahan Saham AHB Sebanyak 500 Juta appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
1 week and 3 days ago.

 

75% Statistik Rakyat Marhaen Tiada Simpanan Kecemasan Sebanyak RM1,000

Bekerja kuat bukan sahaja bertujuan memenuhkan kehendak, tapi ia turut untuk memenuhkan simpanan kecemasan bila kita memerlukan. Sering terjadi bilamana kepada pemuda yang telah berjaya mendapat kerjaya dan menerima gaji bulanan sekaligus menghabiskannya dalam satu masa. Ia bukanlah perbuatan yang baik...

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via Sekejung
1 week and 5 days ago.

 

Wartawan Jepun Mati Setelah Mencatat Bekerja Selama 159 Jam

NHK berkata pegawai buruh menyimpulkan bahawa wartawan politik berusia 31 tahun meninggal akibat kegagalan jantung yang berpunca kerana menghabiskan masa untuk bekerja. Jepun, yang terkenal The post Wartawan Jepun Mati Setelah Mencatat Bekerja Selama 159 Jam appeared first on DTBN.

0Disike this ping 0Like this ping Flag as inappropriate Bookmark this blog arexsekerat arexsekerat via DTBN
1 week and 5 days ago.

 

1 2 3 4 Next »